بهترین مکمل برای شروع بدنسازی

بهترین مکمل برای شروع بدنسازی

انواع پروتئین وی ایزوله

استفاده از مکمل برای شروع بدنسازی، مسئله ای به حساب می آید که باید روی آن حساسیت زیادی نشان داد. مصرف مکمل های کم کیفیت می تواند روی سلامتی بدن شما تا حد قابل توجهی تاثیر گذار باشد. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع مکمل مخصوص بدنساز های تازه وارد در بازار موجود است. هر کدام از این مکمل ها به نحوی خاص روی بدن افراد تازه وارد و مبتدی تاثیر می گذارند. اگر شما هم به دنبال فعالیت در زمینه بدنسازی هستید، لزوما باید مقداری زمان با ارزش خود را صرف یافتن ضروری ترین مکمل های بدنسازی برای شروع نمایید. امروز ما قصد داریم به یک سوال مهم پاسخ دهیم: برای شروع بدنسازی چه مکمل هایی بخوریم؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه شوید.

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان چیست؟

به خاطر داشته باشید که استفاده از مکمل برای شروع بدنسازی، مسئله ای ضروری به حساب نمی آید! خیلی از افراد تازه وارد در دنیای بدنسازی صبر کافی برای رسیدن به بدن دلخواه خود را ندارند. آنها مکمل های کم کیفیتی را به کار می گیرند که به سلامتی شان آسیب های جدی وارد می کند. آشنایی با بهترین مکمل های موجود برای افراد مبتدی، به شما اجازه می دهد تا خیلی راحت نسبت به ارتقا فیزیک خود اقدام نمایید. بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان، به مواردی گفته می شود که هم انرژی مورد نیاز افراد را تامین می کنند و هم می توانند سرعت عضله سازی را بالا ببرند.

از جمله ضروری ترین مکمل های بدنسازی برای شروع، می توان به پروتئین وی، BCAA، کراتین، کافئین و امگا 3 اشاره نمود. همه این موارد روی وضعیت بدن و میزان رشد شما تا حد قابل توجهی تاثیر گذار هستند. البته که برای خرید و مصرف این محصولات، شما باید با یک مربی حرفه ای مشورت نمایید. مصرف خودسرانه انواع مکمل در دنیای بدنسازی، می تواند شما را با مشکلات زیادی مواجه کند.

مشاهده  قرص مولتی ویتامین مینرال برای چیست؟

بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی زمانی است که شما اهداف خود را تعیین کرده اید. یک سری از افراد به دنبال افزایش وزن هستند در حالی که برخی از افراد قصد دارند تا با کمک ورزش بدنسازی وزن خود را پایین بیاورند. مکملی که شما آن را مورد استفاده قرار می دهید، عاملی مهم بوده و می تواند پروسه پیشرفت شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. استفاده از مکمل های با کیفیت سرعت پیشرفت را نیز چند برابر خواهد کرد.

آیا تنها با مکمل بدنسازی و تمرین منظم می توانیم حجم عضلات خود را افزایش دهیم؟

شاید شما هم با خود فکر کنید که ترکیب ورزش و مکمل برای شروع بدنسازی کافی می باشد. متاسفانه این تفکر اشتباه است. شاید بتوانید برخی از نیاز های بدنی خود را با کمک مکمل های موجود در بازار رفع کنید ولی، پیشرفت در حوزه بدنسازی الزامات زیادی دارد. علاقه مندان به دنیای بدنسازی حتما باید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشند. رژیم  غذایی باید بر اساس هدف شما تعیین شود. افرادی که به دنبال افزایش حجم عضله خود هستند، نمی توانند چربی بیش از اندازه مصرف نمایند. این مسئله به فیزیک بدنشان آسیب وارد می کند.

جدا از مکمل، تمرین و رژیم  غذایی، شما باید به ساعت خواب خود هم توجه ویژه ای داشته باشید. خواب کافی یکی از مهم ترین اجزای بدنسازی به حساب می آید. نداشتن خواب به اندازه کافی می تواند سلامتی شما و پروسه ریکاوری را تحت تاثیر خود قرار دهد. افرادی که در حوزه بدنسازی فعالیت می کنند، حتما باید در طول شبانه روز به اندازه کافی استراحت داشته باشند. عدم توجه به این مسئله، سلامتی آنها را به خطر می اندازد.

انتخاب مکمل بدنسازی با توجه به تیپ بدنی

انتخاب مکمل بدنسازی با توجه به تیپ بدنی

هنگام انتخاب مکمل برای شروع بدنسازی، شما باید به تیپ و فرم بدنی خود هم توجه ویژه ای داشته باشید. کارشناسان بدن افراد مختلف را در سه دسته بندی متنوع تقسیم نموده اند: اکتومورف، مزومورف، اندومورف. قطعا هر کدام از این تیپ های بدنی یک سری ویژگی های خاص را به همراه دارند.

افرادی که بدن اکتومورف دارند، برای شروع باید گینر، کراتین و آمینو را به کار گیرند. این مکمل ها به آنها کمک می کنند تا خیلی سریع نسبت به افزایش حجم عضلات خود اقدام نمایند. استفاده از پروتئین کافی همراه با BCAA برای این افراد نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

بهترین مکمل برای شروع بدنسازی افراد مزومورف، پروتئین است. این افراد نه خیلی چاق هستند و نه خیلی لاغر. می توان آنها را به عنوان یک تیپ بدنی متداول در نظر گرفت. از جمله بهترین مکمل های توصیه شده برای این افراد می توان به پروتئین وی و کازئین اشاره نمود.

اندومورف های مبتدی هم باید یک سری مکمل های خاص را برای موفقیت مورد استفاده قرار دهند. افراد چاق در ابتدا باید چربی سوزی داشته باشند و سپس به سراغ مکمل های افزایش حجم و عضله بروند. ال کارنتین و لیپو کات از جمله مکمل های مفید برای این افراد به حساب می آیند.

نحوه انتخاب نوع و درصد مکمل پروتئین و گینر برای افراد مبتدی

هنگام خرید مکمل برای شروع بدنسازی شما به چه نکاتی توجه می کنید؟ افراد مبتدی باید به فرم بدنی و هدف خود توجه داشته باشند. گینر یک مکمل کاربردی است که برای افزایش حجم به کار می رود. قطعا استفاده از آن برای افراد چاق، بازدهی مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. برای انتخاب درست و اصولی درصد مکمل، شما لزوما باید به سراغ بهترین مربیان فعال در این زمینه بروید. استفاده از مربیان حرفه ای و شناخته شده، همواره نتایج مطلوبی را برای شما به همراه دارد.

مشاهده  مکمل پمپ بهتر است یا کراتین|همراه با بایدها و نبایدها!!!

کلام آخر

در این صفحه ما بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که گفته شد، افراد مبتدی می توانند مکمل های مختلفی را مورد مصرف قرار دهند. نوع مکمل های به کار رفته در این زمینه می تواند روی سطح سلامتی افراد تا حد قابل توجهی تاثیر گذار باشد. علاقه مندان به دنیای بدنسازی، لزوما باید مقداری زمان خود را صرف بررسی محصولات موجود در بازار کنند. نه تنها انتخاب بهترین نوع مکمل اهمیت زیادی دارد، بلکه شما باید به دنبال خرید از بهترین برند های فعال در این زمینه هم باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!