راه های تشخیص گینر اصل از تقلبی

تشخیص گینر اصل|روی آب میمونه یا نه؟

نحوه مصرف گینر(در روزهای تمرین وغیرتمرین)

اغلب ورزشکاران برای خرید مکمل های ورزشی اورجینال، ترجیح می دهند به فروشگاه های معتبر و فروشندگان سرشناس اعتماد کنند. این بهترین اقدام است. با این وجود اگر بتوانید با راه های تشخیص گینر اصل از تقلبی آشنایی پیدا کنید خیالتان برای همیشه از خرید این نوع مکمل راحت خواهد شد. در واقع در این صورت قادر خواهید بود همچون یک ورزشکار حرفه ای، اصالت مکمل گینر را خود شخصا مورد بررسی قرار دهید. انواع مکمل ها و مخصوصا گینر ارتباط مستقیمی با سلامتی انسان دارند. اگر در زمان خرید این محصول، دقت و توجه کافی را به خرج نداده و ناآگاهانه عمل کنید، دچار عوارض جبران ناپذیری شده یا حتی ممکن است جان خود را از دست بدهید. در ادامه شما را با روش های تشخیص گینر اصل از تقلبی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی چگونه است؟

روش های مختلفی برای تشخیص گینر اصل از تقلبی وجود دارد. کافی است حساسیت بیشتری به خرج داده و کمی دقت کنید. اولین نکته ای که باید مدنظر داشته باشید قیمت مکمل گینر است. افراد سودجو با استفاده از مواد اولیه نامرغوب و غیر استاندارد، مکمل هایی مشابه با محصولات اصلی تولید و با قیمت پایین روانه بازار می کنند. خریداران از قیمت بیش از حد پایین این مکمل ها به خرید آنها ترغیب شده و دچار مشکلات عدیده ای می شوند.  

تشخیص گینر اصل از فیک کار چندان ساده ای نیست. گاهی اوقات ورزشکاران حرفه ای و با تجربه نیز به دام سودجویان افتاده و درگیر مکمل های تقلبی می شوند. در ادامه به شما خواهیم گفت با بررسی چه مشخصه هایی از محصول، به اصل یا فیک بودن آن پی ببرید.

بررسی بارکد یا QR کد محصول

مکمل های گینر با برندهای مختلف، دارای یک بار کد یا QR کد هستند که اطلاعات کلی محصول را بیان کرده و به سایت شرکت تولید کننده لینک می شود. برای تشخیص گینر اصل کافی است به کمک یکی از اپلیکیشن های گوشی، اطلاعات حک شده بر روی این بارکدها را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

مشاهده  پروتئین بار چیست؟ از سیر تا پیاز!
تشخیص مکمل گینر اصل از تقلبی چگونه است؟

بررسی برچسب روی ظرف مکمل گینر

اولین فاکتوری که در زمان خرید مکمل گینر مورد بررسی قرار می گیرد، برچسب ظرف آن است. با مشاهده مواردی چون فونت ناشناخته، غلط های املایی، چاپ و برچسب بی کیفیت و … به اصل بودن مکمل مورد نظر شک کنید.

وجود هولوگرام بر روی بسته بندی گینر

برندهای معتبر عرضه کننده مکمل های ورزشی، به منظور جلب اعتماد خریداران، بر روی محصولات خود هولوگرام های سه بعدی تعبیه می کنند. این برچسب ها حاوی اطلاعات دقیق محصول و برند آن بوده و به سادگی قابل کپی سازی نیست. به همین دلیل روش خوبی برای تشخیص گینر اصل از فیک می باشد.

بررسی بسته بندی مکمل

اولین چیزی که در زمان خرید مکمل گینر به چشم می خورد، بسته بندی آن است. بررسی کیفیت و نحوه بسته بندی محصول، ساده ترین روش برای تشخیص گینر اصل از غیر اصل است. چنانچه قوطی مکمل از مواد اولیه بی کیفیت ساخته شده و رنگ و لعاب نامناسبی دارد، به احتمال زیاد تقلبی است.

کیفیت پلمپ و درب ظرف مکمل

یک تولید کننده معتبر جهانی، هرگز دچار کوچکترین سهل انگاری در تولید، بسته بندی، چاپ و پلمپ درب محصول خود نمی شود. پس اگر درب مکمل گینر خود را باز کردید و با یک ظرف بدون پلمپ، پلمپ شل یا بی کیفیت مواجه شدید، مطمئن باشید یک محصول تقلبی را در دست گرفته اید.

بررسی گواهی نامه ها

مشاهده  سالم ترین مکمل بدنسازی

مکمل ها برای آنکه مجوز عرضه در بازار را داشته باشند، ملزم به دریافت گواهی‌نامه های جهانی هستند. گواهی هایی چون Informed Sports، NSF و Labdoor از آن دسته هستند. محصولاتی که این تاییدیه ها را دریافت کرده اند از استانداردهای لازم برخوردار بوده و اصل می باشند.

بررسی مواد تشکیل دهنده

مکمل های اصل و سلامت محور، دارای مواد اولیه آزمایشگاهی، تجاری با دوزهای مورد تایید می باشند. یک مکمل گینر اصل بر روی بسته بندی محصول خود نام تجاری مواد تشکیل دهنده را لیست نموده است. AstaReal® Astaxanthin، Megashine-O® Flaxseed Oil، Aquamin® Magnesium، BioSolve™ Curcumin و KSM 66® Ashwagandha از جمله این نام های تجاری هستند.

راه تشخیص گینر اصل و تقلبی

راه تشخیص گینر اصل و تقلبی

تشخیص گینر اصل از تقلبی از طریق بررسی طعم و بوی مکمل، بررسی وجود یا عدم وجود ناخالصی در محصول و نحوه حل شدن آن در آب نیز امکان پذیر می باشد. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

تشخیص گینر اصل از تقلبی با بررسی طعم و عطر آن

ورزشکاران با تجربه ای که مکمل های مختلف را تست کرده اند، با بو کردن محصول به سادگی پی به اصل یا تقلبی بودن آن خواهند برد. اغلب مکمل های فیک در ترکیبات خود دارای موادی با دانه های غیر یکنواخت و بد بو هستند.

وجود ناخالصی در محصول

گرچه دور از ذهن به نظر می رسد؛ اما در برخی از مکمل های گینر تقلبی، ناخالصی هایی چون دانه های شن و ماسه، پلاستیک یا چوب دیده شده است. هر چه پودر مکمل گینر یک دست و یکنواخت تر باشد احتمال اصل بودن آن بیشتر خواهد بود.

نحوه حل شدن مکمل در محلول

مکمل گینر با حل شدن در آب، شیر یا آبمیوه قابل مصرف خواهد شد. یکی از روش های تشخیص گینر اصل از فیک، نحوه حل شدن آن در مایعات است. گینر اصل به دلیل نداشتن ناخالصی به طور یکنواخت و به سادگی در مایعات حل می شود. این در حالی است که مکمل تقلبی با داشتن ذرات ناخالص و غیر قابل حل، هرگز به خوبی، به طور یکنواخت و به طور کامل در مایعات حل نمی شود.

مشاهده عوارض جانبی غیر معمول با مصرف گینر تقلبی

عوارض گینر تقلبی بر روی بدن، بلافاصله پس از مصرف ظاهر می شوند. مصرف این مکمل ها به افزایش وزن و حجم عضلات شما منجر نخواهد شد. در عوض شما را درگیر عوارض و مشکلات ناشناخته عدیده ای خواهد کرد. اگر با مصرف یک مکمل با عوارضی مواجه شدید که سازنده به آنها اشاره ای نکرده بود، به اصل بودن آن مکمل شک کنید.

مشاهده  گلوتامین چیست؟|همراه با مشاوره خرید

اگر با مصرف یک مکمل با عوارضی مواجه شدید که سازنده به آنها اشاره ای نکرده بود، به اصل بودن آن مکمل شک کنید.

چگونه در سریعترین زمان، مکمل های اورجینال را از فیک تشخیص دهیم؟

اگر می خواهید به سریعترین شکل ممکن به اصل یا فیک بودن مکمل گینر خود پی ببرید یکی از روش های زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • نحوه مخلوط یا حل شدن مکمل: مکمل گینر تقلبی به سادگی و به طور یکنواخت در آب حل نمی شود.
  • طعم و بو: طعم، رنگ مکمل گینر تقلبی به مرور زمان دچار تغییر شده و بوی چندان مطبوعی نیز از آن ساطع نمی شود.
  • نحوه بسته بندی: کیفیت بسته بندی، چاپ و نحوه نمایش اطلاعات یک مکمل، گویای اصل یا تقلبی بودن آن است که با کمی دقت قابل تشخیص می باشد.

عکس مکمل گینر، تشخیص گینر اصلی از تقلبی

در اینجا تشخیص گینر اصل از فیک را با چند تصویر نشان خواهیم داد:

چگونه در سریعترین زمان، مکمل های اورجینال را از فیک تشخیص دهیم؟
مشاهده عوارض جانبی غیر معمول با مصرف گینر تقلبی
تشخیص گینر اصل از تقلبی با بررسی طعم و عطر آن
تشخیص گینر اصل|روی آب میمونه یا نه؟

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم شما را با روش های تشخیص گینر اصل آشنا کنیم. به دلیل محبوبیتی که مکمل های گینر در میان ورزشکاران دارد، تشخیص اورجینال و اصل بودن آنها برای هر ورزشکار حیاتی و مهم به نظر می رسد. مطمئن ترین روش برای خرید مکمل ورزشی، اعتماد به فروشگاه های معتبر و صاحب نام است. ما به شما ساپ اسپورت را پیشنهاد می دهیم. در این فروشگاه خرید انواع مکمل بدنسازی به صورت اورجینال و با مناسب ترین قیمت امکان پذیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!