در حین تمرین بدنسازی چه مکملی بخوریم؟

در حین تمرین بدنسازی چه مکملی بخوریم؟

همانطور که انجام اصولی تمرینات ورزشی اهمیت دارد، بهترین مکمل حین تمرین نیز کمک می کند تا عضله سازی به بهترین شکل صورت بگیرد. همینطور سطح هورمون آنابولیک بیشتر شده و از آسیب دیدگی جلوگیری خواهد شد. 

مکمل های ورزشی سبب افزایش سطح انرژی عضلات، خون رسانی بهتر و ریکاوری سریع تر بدن می شوند. در نهایت به چربی سوزی و افزایش سطح سلامت ورزشکاران کمک زیادی خواهند کرد..

 

در حین تمرین بدنسازی چه مکملی بخوریم؟

بهترین مکمل حین تمرین مکملی است که در ساخت پروتئین جدید به شما کمک کند. یعنی بازسازی عضلات بدن به بهترین شکل صورت بگیرد. به این منظور برای اینکه بدانید فاکتور اصلی انتخاب مکمل مناسب در حین تمرین چیست باید به مکمل هایی که حاوی آمینو اسید هستند رجوع کنید. آمینواسید به ساخت پروتئین در بدن کمک می کند. زمانی که تمرینات سخت بدنسازی انجام می شود به واسطه مکمل های حاوی آمینو اسید کمترین تخریب در بافت و عضلات بدن دیده می شود.

مکمل های مناسب حین تمرین بدنسازی

بهترین مکمل حین تمرین کمک می کند تا منبع اصلی انرژی برای عضلات به خصوص در طی تمرینات طولانی حفظ شود. در نهایت بدن دچار هیچ محدودیتی در ست های طولانی  نمی شود. کسانی که اقدام به انجام تمرین های سنگین در ست های کوتاه اما به تعداد بالا دارند به واسطه مکمل حاوی آمینو اسید می توانند به افزایش سنتز پروتئین در بدن خود کمک نمایند.

در حین تمرین بدنسازی چه بخوریم؟

بهترین مکمل حین تمرین با جذب سریع، پایداری سطح انرژی و تامین پروتئین لازم، به گروه پروتئین وی ها متعلق است. پروتئین وی ها به جلوگیری از آسیب های بدنی کمک زیادی می کنند. این مکمل ها میزان چربی و کربوهیدرات کنترل شده تری به نسبت سایر پروتئین ها دارند. یعنی به واسطه این محصول شخص می تواند تمرین های طولانی و مرتب داشته باشد. پروتئین وی ها معمولاً از آب لبنیات تهیه می شوند. این محصول به مکمل خالص در حین تمرین بدنسازی شهرت دارد. پروتئین نیتروتک وی گلد 100 درصد ماسل تک و همینطور نیتروتک پروتئین وی ماسل تک از دسته محصولات پرفروش در این گروه محسوب می شوند.

مشاهده  پروتئین بار چیست؟ از سیر تا پیاز!

مکمل های مناسب حین تمرین بدنسازی

هیدراته نگه داشتن بدن در حین انجام تمرینات

یکی از اهدافی که سبب می شود تا افراد به دنبال بهترین مکمل حین تمرین بدنسازی باشند، تامین مقدار کافی آب بدن است. بدن اگر با بی آبی همراه شود نمی تواند انرژی و تحمل کافی را داشته باشد. در واقع آب نقش بسیار مهمی در انتقال اکسیژن و همینطور مواد غذایی به سلول ها ایفا می کند. آب سبب می شود تا شخص دچار خستگی نشود.

هیدراته نگه داشتن بدن به حفظ تعادل الکترولیت ها کمک زیادی می کند. یعنی میزان سدیم، پتاسیم و کلر از دست رفته بدن به راحتی جبران خواهد شد. مثلاً پمپ مرلین کوین لورون یکی از بهترین مکمل هایی است که به هیدراته نگه داشتن بدن انسان کمک زیادی می کند. این مکمل سبب بهبود عملکرد قلب و عروق نیز می شود.

تغذیه در حین تمرین بدنسازی لازم است؟

کسانی که معمولاً مدت زمان بیش از یک ساعت را به انجام تمرین بدنسازی اختصاص می دهند می بایست هر نیم ساعت اقدام به استفاده از کربوهیدرات داشته باشند. موز و یا اسموتی های میوه و همینطور میان وعده هایی مثل کره بادام زمینی و یا محصولات مشابه می تواند یک انتخاب کاملاً اصولی محسوب شود. کربوهیدرات ها به افزایش سریع وزن کمک زیادی می کنند.

بهترین منابع غذایی برای مصرف در حین ورزش

با شناخت بهترین مکمل حین تمرین بدنسازی می توانید تمرینات سخت و شدید را اصولی دنبال کنید و محدود به تمرینات متوسط نباشید. مکملی که در حین ورزش مصرف می شود می بایست با هدف افزایش ذخایر سوخت در بدن انتخاب شود بنابراین قطعاً باید حاوی کربوهیدرات لازم باشد. اگر شخص مشکل معده و روده دارد می بایست محصولی با فیبر پایین انتخاب نماید. از سوی دیگر استفاده از مکمل هایی که مقدار کمی چربی دارند سبب سهولت در هضم می شوند. CLA ها شامل روغن های گیاهی هستند و به واسطه امگا 6 خود می توانند برای کسانی که نیاز به کاهش وزن و چربی سوزی دارند یک انتخاب کاملاً هوشمندانه محسوب شوند.

مشاهده  پروتئین وی چیست؟

مصرف مکمل بدنسازی در حین تمرینات

مکمل های پروتئین وی پرکاربردترین محصولاتی هستند که با سطح رضایت بالایی در بین بدنسازان همراه بوده و توانسته اند از تحلیل عضلات تا حد زیادی جلوگیری نمایند. این مکمل ها پیش از شروع تمرینات، در حین تمرین و حتی پس از آن نیز طبق مشورت با مربی استفاده می شوند. مثلاً پروتئین وی پرو موتانت محصولی است که به ریکاوری سریع بدن کمک زیادی می کند. مکمل بدنسازی میزان خستگی عضلات به خصوص در تمرینات شدید را به حداقل می رساند.

عوارض مصرف بیش از حد پروتئین

حتی اگر بهترین مکمل حین تمرین بدنسازی را انتخاب کرده باشید تنها به ازای هر یک کیلوگرم وزن خود اجازه استفاده 0.8 گرم پروتئین در یک 24 ساعت را دارید. در غیر این صورت عوارضی اعم از افزایش وزن، اختلال در تنفس، اسهال و یا یبوست، مشکلات گوارشی و حتی مشکلات کلیوی را تجربه خواهید کرد.

در حین تمرین بدنسازی چه بخوریم؟

طرز تهیه نوشیدنی مناسب حین ورزش

ترکیب آب آناناس و عسل نوعی مکمل افزایش انرژی حین تمرین محسوب می شود و تهیه آن بسیار آسان است. کافیست سه و نیم پیمانه آب به همراه سه قاشق عسل را با مقداری آب آناناس و نمک ترکیب کنید. این نوشیدنی به برگشت انرژی های از بین رفته در حین تمرین کمک زیادی می کند.

مشاهده  مکمل DHEA (دی اچ ای آ) اصل

سایر راه های افزایش انرژی در بدنسازی چه هستند؟

کسانی که در حین تمرینات بدنسازی نفس کم می آورند می بایست به سراغ مکمل های BCAA بروند. این مکمل ها شامل سه اسید آمینه هستند. این محصولات برای ورزشکاران حرفه ای که درگیر تمرینات شدید هستند بهترین مکمل افزایش انرژی حین تمرین محسوب می شوند.

خرید انواع مکمل هایی که می توان در حین بدنسازی میل کرد.

در صورتی که به دنبال سوزاندن سریع چربی ها در طول ورزش هستید، کارنیتین ها بهترین گزینه برای شما محسوب می شوند. اگر می خواهید کاهش وزن اصولی داشته باشید می توانید اقدام به خرید CLA به عنوان بهترین مکمل افزایش انرژی حین تمرین نمایید. همینطور گلوتامین ها نیز برای افراد چاق مناسب بوده و به سرعت چربی سوزی کمک می کند.

گفتار پایانی

اینکه در حین تمرین بدنسازی چه بخوریم، نیاز به بررسی دقیق وضعیت بدنی و سطح فعالیت و نوع هدف ورزشکار دارد. تغذیه در طول تمرینات سنگین ورزشی سبب می شود تا بافت بدن به شکل اصولی تقویت شود. به نوعی هر حرکتی که زده می شود بهترین نتیجه ممکن را در بدن شخص ایجاد نماید.

ساپ اسپورت (مرجع فروش مکمل های ورزشی) در زمینه اینکه حین تمرینات ورزشی و بدنسازی چه مکمل هایی را مصرف کنید می تواند به شما ورزشکاران عزیز، مشاوره بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!