طريقه مصرف گلوتامين

طريقه مصرف گلوتامين در بدنسازی!از سیر تا پیاز!

روش مصرف گلوتامین

یکی از مهمترین آمینو اسیدهای موجود در بدن انسان که 61 درصد از حجم عضلات را به خود اختصاص داده است، گلوتامین می باشد. بدن ما این اسید آمینه را به میزان فراوان تولید می نماید. ورزشکاران برای سرعت بخشیدن به ریکاوری عضلانی و کمک به بازسازی آنها این ماده پروتئینی را  به صورت مکمل مصرف می نمایند. طريقه مصرف گلوتامين اهمیت زیادی داشته و به حفظ سلامت ورزشکاران کمک بسزایی می کند. اگر دوست دارید بدانید که گلوتامین با چی مصرف شود و همچنین برای آگاهی از موارد احتیاط مصرف این مکمل و عوامل تاثیر گذار بر قیمت گلوتامین، ما را تا انتهای این مطلب از ساپ اسپورت همراهی فرمایید.


روش مصرف گلوتامین

طريقه مصرف گلوتامين در افراد ورزشکار و افراد عادی به یکدیگر متفاوت است. برنامه غذایی یک ورزشکار در روزهایی که تمرینات سنگین انجام می دهد با یک وعده صبحانه آغاز شده و بعد از آن یک وعده گلوتامین توصیه می شود. ورزشکار برای بهبود عملکرد عضلات خود، پس از انجام تمرینات، یک وعده دیگر از این مکمل را مورد استفاده قرار می دهد. در روزهای عادی که ورزشکار تمرینی نداشته و در حال استراحت است، میزان مصرف گلوتامین به یک وعده بعد از صبحانه و یک وعده پیش از خواب خلاصه می شود.

در ارتباط با مصرف گلوتامين باید بدانید که اگر به بدن ورزشکار به میزان کافی پروتئین، ریز مغذی ها و کربوهیدرات نرسیده باشد این مکمل نیز اثرگذاری مورد انتظار را نخواهد داشت.

میزان مصرف گلوتامین چقدر باشد؟

در مورد طريقه مصرف گلوتامين توجه به میزان مصرف این آمینو اسید اهمیت زیادی دارد. افراد عادی و ورزشکاران غیر حرفه ای و تازه کار می بایست 2 الی 5 گرم و ورزشکاران حرفه ای و پر قدرت ماکزیمم 10 گرم گلوتامين را در برنامه غذایی خود قرار دهند. چنانچه قصد دارید گلوتامین بیشترین کارایی را از خود به نمایش گذاشته و بهتر جذب بدن شود، آن را با ویتامین های گروه B و مخصوصا ویتامین B12 مصرف کنید. این ویتامین تولید آمینو اسید را در بدن کنترل می کند. به همین دلیل با مصرف گلوتامين با این ویتامین به یک ترکیب ویژه و بسیار اثرگذار دست پیدا خواهید کرد. توجه داشته باشید با وجود آنکه قیمت مکمل های بدنسازی اصل و اورجینال از دیگر مکمل های فیک و غیر اصل بیشتر است؛ اما اثربخشی این مکمل ها بسیار بیشتر بوده و مدت زمانی که مصرف آنها شما را به نتیجه مطلوب می رسانند کمتر خواهد شد.

مشاهده  گلوتامین بهتر است یا کراتین+زمان مصرف+فواید
میزان مصرف گلوتامین چقدر باشد؟

باید با گلوتامین آب بخوریم؟

مکمل گلوتامین هم به شکل قرص و هم به صورت پودری در دسترس قرار داده می شوند. گلوتامين قرصی می بایست با معده خالی و یک الی دو ساعت پس از غذا میل شود. طريقه مصرف گلوتامين پودری به این صورت است که میزان پودر موردنظر با حداقل 250 میلی لیتر آب، شیر یا آبمیوه مخلوط شده و قابل مصرف خواهد شد. این پودر با دیگر مواد غذایی از جمله ماست یا پودینگ نیز می تواند ترکیب شود.

گلوتامین را با شیر هم می توان مصرف کرد؟

مکمل گلوتامین با هر ماده غذایی قابل مصرف می باشد؛ بنابراین اگر از خوردن این پودر آمینو اسیدی با شیر لذت می برید این کار را انجام دهید. تنها نکته مهم در مورد طریقه مصرف گلوتامین با شیر این است که گلوتامین  را هرگز با شیر یا دیگر مایعاتی که داغ هستند مخلوط نکنید. در دمای بالا این پودر، خواص خود را از دست داده، جذب بدن نشده و خنثی عمل می کند.

مشاهده  مکمل آشوگاندا اصل

طریقه مصرف گلوتامین با آب

طریقه مصرف گلوتامین با آب به این صورت است که مکمل بر اساس میزان وزن موردنظر با آب یا آبمیوه خنک مخلوط شده و قابل مصرف می شود. مقدار آب یا آبمیوه به وزن پودر بستگی دارد. به عنوان مثال 5 گرم گلوتامین را در 300 میلی لیتر آب مخلوط می کنند.

موارد احتیاط در مصرف مکمل گلوتامین

با وجود تاثیرات مثبتی که مصرف گلوتامین بر بدن دارد، مصرف آن برای برخی از افراد توصیه نمی شود. این افراد بهتر است برای استفاده از این نوع مکمل با پزشک متخصص خود مشورت نمایند.

  • افراد مبتلا به بیماری کبدی سیروز
  • افراد مبتلا به بیماری صرع که دچار تشنج های شدید می شوند. لازم به ذکر است که گلوتامین اثر داروهای مربوط به بیماری صرع و دیگر بیماری های مغزی را خنثی می کند.
  • افراد دارای اختلالات ذهنی
  • خانم‌های باردار یا مادران شیرده
  • کودکان و نوجوانان در محدوده سنی ۳ الی ۱۸ سال
  • افرادی که مجبور به مصرف یکی از داروهای پریمیدون(میسولین)، فنوباربیتال، گاباپنتین (نورونتین)، اسید والپروئیک (دپاکن)، کاربامازپین (تگرتول)، اسید والپروئیک (دپاکن) یا فنی توئین (دیلانتین) هستند.

نحوه مصرف گلوتامین برای ورزشکاران

آگاهی از طريقه مصرف گلوتامين برای ورزشکاران و افرادی که تمرینات ورزشی سنگین انجام می دهند، در اثربخشی این مکمل تاثیر مستقیم خواهد داشت. بهترین زمان مصرف گلوتامین برای حجم عضلات پیش از خواب است. مصرف گلوتامین باعث افزایش هورمون رشد در بدن می شود و بیشترین اثربخشی این هورمون بر عضلات در طول شب و در حین خواب می باشد. ترشح هورمون رشد در زمان خواب به حداکثر مقدار خود می رسد. استفاده از گلوتامین پیش از خواب به این روند کمک کرده و اثربخشی فوق العاده ای بر رشد و حجیم شدن عضلات خواهد داشت.

مشاهده  نحوه مصرف پروتئین وی+مشاوره خرید

ناگفته نماند که مصرف گلوتامین بعد از اتمام تمرینات ورزشی نیز بسیار مناسب می باشد. در این زمان متابولیسم در بدن به حداکثر میزان خود خواهد رسید؛ بنابراین خوردن این مکمل به چربی سوزی بیشتر و افزایش بافت عضلانی منجر خواهد شد. لازم به ذکر است که مصرف گلوتامین 30 دقیقه پس از تمرینات سنگین ورزشی به بهبود سنتز و تجزیه پروتئین در عضلات کمک کرده و ریکاوری آنها را بهبود و سرعت می بخشد. این امر از تحلیل رفتن و گرفتگی عضلات در ورزشکاران تا حد زیادی پیشگیری خواهد کرد.

یکی دیگر از زمان های مناسب برای مصرف این مکمل بعد از بیدار شدن از خواب است. در این زمان بدن به مدت چند ساعت از مواد غذایی، پروتئین و دیگر مواد معدنی دور بوده و بیشترین میزان جذب را خواهد داشت.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی داشتیم شما را با طريقه مصرف گلوتامين و نکات مهم دیگر در مورد این مکمل آشنا کنیم. در کنار حساسیتی که در زمان مصرف انواع مکمل ورزشی می بایست به خرج داد، خرید محصولات اورجینال و اصل از فروشندگان معتبر و شناخته شده نیز اهمیت زیادی دارد. ساپ اسپورت یکی از فروشگاه های اینترنتی، با سابقه درخشان در زمینه فروش مکمل های ورزشی است. در این فروشگاه خریدی به صرفه، مطمئن و لذت بخش را تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!