مس گینر چیست؟|تفاوتش با گینر

مس گینر چیست؟|تفاوتش با گینر|زمان مصرف

مس گینر چیست؟|تفاوتش با گینر|زمان مصرف

این روزها مکمل های افزایش دهنده حجم عضلات جزء محصولاتی هستند که اغلب بدنسازان از آن در برنامه غذایی خود استفاده می کنند. در این بین مس گینرها بیش از سایرین مورد توجه ورزشکاران قرار گرفته اند. اما مس گینر چیست؟ مصرف این مکمل چه مزایا و عوارضی به دنبال دارد؟ مس گینرها، گینرهای افزایش دهنده حجم عضلات بوده و به یاری افرادی می آید که به داشتن عضلات خوش فرم و زیبا علاقه مند هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتر و دقیق تری را در مورد این مکمل ها و نحوه آگاهی از قیمت گینر خارجی در اختیار شما قرار دهیم.

مس گینر چیست؟

برای اغلب ورزشکاران تازه کار این سوال مطرح می شود که مس گینر چیست و چه تفاوتی با ویت گینر دارد. مس گینرها نوعی مکمل افزایش دهنده حجم هستند که از میزان فراوان پروتئین، مقدار متوسط کربوهیدرات و درصد کمی چربی برخوردار می باشند. وجود درصد بالای پروتئین وی در این مکمل، مصرف آن را برای افزایش سرعت عضله سازی مناسب ساخته است. مس گینرها برای ورزشکارانی که دچار اکتومورف و مزومورف ها بوده و حجم توده عضلانی آنها کمتر از 17 است، مناسب می باشد

آیا باید از مکمل گینر استفاده کنم؟

بعد از یافتن پاسخ این سوال که مس گینر چیست، ورزشکاران با این سوال مواجه می شوند که آیا من جزء افرادی هستم که از مکمل گینر استفاده کنم یا خیر؟ گینرها دو نوع دارند: مس گینرها و ویت گینرها. اگر قصد شما از مصرف مکمل، افزایش وزن است، مسلما استفاده از گینرها و به خصوص گینر افزایش وزن بسیار مناسب خواهد بود. این نوع گینر با داشتن درصد بالای چربی، کربوهیدرات و پروتئین، در حین تمرینات به شما در افزایش وزن یاری می رساند. مس گینر مخصوص افرادی است که از پایین بودن حجم عضلات خود رنج می برند. مصرف این مکمل به دلیل آنکه سبب افزایش چربی بدن می شود، به افرادی که اضافه وزن دارند، توصیه نمی شود. این افراد بهتر است نسبت به خرید پروتئین وی خارجی اقدام کنند.

مشاهده  مکمل پمپ چیست و چه فایده ای برای بدنسازان دارد؟
آیا باید از مکمل گینر استفاده کنم؟

مزایای مس گینرها

فواید مس گینر به موارد زیر خلاصه می شوند:

  • تامین انرژی مورد نیاز عضلات: مس گینرها به دلیل داشتن کربوهیدرات فراوان، انرژی مورد نیاز عضلات را به سرعت تامین کرده و بدن را برای انجام تمرینات سنگین آماده می سازد.
  • کمک به بازیابی و رشد عضلات: درصد بالای پروتئین در مس گینر، بازیابی عضلات و رشد آنها را بعد از تمرینات سرعت بخشیده و میزان پروتئین موجود در آنها را متعادل می سازد.
  • تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن: مس گینرها با داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی کلیه نیاز های بدن را تامین می کنند.
  • کمک به سلامت دستگاه گوارش و دفع بهتر مواد سمی از بدن: مس گینر ها دارای فیبر فراوانی هستند. به همین دلیل مصرف آنها نفخ معده و دیگر ناراحتی های دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و در دفع مواد سمی به ورزشکار یاری می رسانند.

چه کسانی به مس گینرها نیاز ندارند؟

با وجود مزایا و فواید مس گینر ها، مصرف آنها برای برخی افراد خط قرمز محسوب می شود. از جمله:

  • افراد دیابتی یا افرادی که اجازه مصرف مواد پرکالری را ندارند.
  • افرادی که دچار چربی خون بالا یا اضافه وزن هستند. گینرها در ترکیبات خود چربی زیادی دارند. مصرف این مکمل برای افراد چاق می تواند خطر آفرین باشد.
  • مس گینرها حاوی تخم مرغ، پروتئین آب پنیر و … هستند؛ بنابراین مصرف آنها برای افرادی که به لاکتوز یا آلبومین تخم مرغ حساسیت دارند، می تواند مشکل ساز و خطر آفرین باشد.
مشاهده  در حین تمرین بدنسازی چه مکملی بخوریم؟
چه کسانی به مس گینرها نیاز ندارند؟

تفاوت مس گینر و گینر چیست؟

گینر یک دسته بندی کلی از انواع مکمل هاست که مکمل مس گینر و ویت گینر را در بر می گیرد. مس گینرها در مقایسه با ویت گینرها حاوی درصد بیشتری پروتئین و میزان کمتری چربی هستند. به همین دلیل معمولا برای افزایش حجم عضلات مورد استفاده قرار می گیرند.

مس گینر افزایش دهنده حجم چیست؟

مس گینر (Mass gainer)، نوعی از مکمل های گینر است که با داشتن میزان پروتئین و کربوهیدرات زیاد به افزایش حجم و رشد عضلات کمک می کند. در واقع این مکمل با بازیابی سریع ماهیچه ها بعد از تمرین، از تحلیل آنها پیشگیری کرده و به افزایش توده عضلانی کمک می کند.

زمان مصرف مس گینر

میزان کالری بالای مکمل مس گینر، انرژی مورد نیاز برای انجام تمرینات را تامین می کند؛ بنابراین در هنگام صبح که بدن آمادگی بیشتری برای جذب مواد غذایی داشته و همچنین بعد از انجام تمرینات ورزشی که نیاز به بازیابی سریع عضلات است، بهترین زمان مصرف این مکمل می باشد.

مشکلات و عوارض جانبی احتمالی

در کنار فواید مس گینر، این مکمل عوارض جانبی نیز دارد. در ادامه با برخی از این عوارض بیشتر آشنا می شوید.

  • ایجاد چاقی صورت موضعی: درصد بالای کالری مس گینرها سبب ایجاد چاقی در ناحیه شکم، پهلوها و ران می شود.
  • به وجود آمدن مشکلات گوارشی: برخی از مس گینرها دارای کراتین هستند. بهترین مس گینر بدون کراتین است. افرادی که به این ماده حساسیت دارند یا ورزشکارانی که این مکمل را با آب کم میل می کنند، با مصرف آن دچار مشکلات گوارشی می شوند. در این افراد علائمی چون گرفتگی عضلات شکم یا کرامپ عضلانی و دل پیچه ظاهر خواهد شد.
  • افزایش چربی خون: مصرف غیر اصولی و بیش از اندازه مکمل گینر سبب افزایش میزان کلسترول و چربی خون می شود.
  • ایجاد جوش های پوستی: قند فراوانی که در مس گینرها وجود دارد، پوست های حساس را دچار جوش می کند.
مشاهده  گلوتامین چیست؟|همراه با مشاوره خرید

نتیجه گیری

تا به اینجا سعی کردیم به شما بگوییم مس گینر چیست و همچنین استفاده از این مکمل چه مزایا و عوارضی دارد. برای افرادی که به سلامتی خود اهمیت داده و به دنبال با سابقه ترین فروشگاه مکمل بدنسازی هستند، ساپ اسپورت را پیشنهاد می دهیم. در این وب سایت متنوع ترین محصولات و مکمل های بدنسازی را با مناسب ترین قیمت خریداری خواهید کرد. در این فروشگاه آنلاین امکان مشاهده قیمت انواع گینر خارجی و ایرانی و مقایسه مشخصه های آنها به سادگی فراهم شده است.

مس گینرها نوعی مکمل پودری‌ هستند که با داشتن پروتئین‌ و کربوهیدرات‌ به ورزشکار در افزایش حجم عضلات یاری می رسانند.

مس گینر برای افرادی مناسب است که قصد افزایش وزن یا حجم عضلات خود را داشته و توده عضلانی یا وزن کمی دارند. کسی که قصد دارد حجم عضلات خود را بدون افزایش چربی زیاد کند بهتر است پروتئین وی را مورد استفاده قرار دهد.

مس گینرها از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و مقدار کمی چربی تشکیل شده اند. نسبت کربوهیدرات به پروتئین در این مکمل‌ها تقریبا با هم برابر است. در برخی از مس گینرها مواد معدنی و ویتامین های موردنیاز بدن نیز وجود دارند.

در انتخاب مکمل مس گینر، مقدار کالری، نوع ویتامین ها و مواد معدنی و نسبت کربوهیدرات به پروتئین اهمیت دارد. این موارد بسته به نیاز و هدف ورزشکار مورد توجه قرار می گیرند.

مکمل مس گینر بعد از 3 الی 4 هفته اثر خود را نشان می دهد. برای اطمینان از مفید بودن این مکمل برای بدن خود از مربی یا متخصص تغذیه کمک گرفته و آن را بر اساس یک برنامه غذایی و ورزشی مناسب مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!