مکمل های بدنسازی را به چه صورت و در چه زمانی مصرف کنیم؟

مکمل های بدنسازی را به چه صورت و در چه زمانی مصرف کنیم؟

جدول زمان مصرف مکمل های بدنسازی

 تمامی مکمل ها و ویتامین هایی که باید ورزشکاران مورد استفاده قرار دهند، یک جدول زمانی مصرف خاص دارد. یعنی زمان استفاده هر یک از مکمل ها با دیگری تفاوت هایی خواهد داشت. ما در جدول زیر زمان مصرف برخی از این پروتئین ها و مکمل های ضروری را بیان خواهیم کرد.

نوع مکمل و ویتامینبهترین زمان مصرف
پروتئین وی صبح ها بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، نیم ساعت قبل از تمرین، یک ساعت بعد از تمرین
کلسیم و ویتامین Dصبح ها یک ساعت بعد از بیدار شدن و در زمان شام
Bcaaصبح ها بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب و نیم ساعت قبل از تمرین
امگا 3نیم ساعت قبل یا بعد از ناهار و قبل از خواب
مکمل کافئینیک ساعت قبل از تمرین
مولتی ویتامین مینرال صبح ها یک ساعت بعد از بیدار شدن
کراتیننیم ساعت قبل از تمرین و یک ساعت بعد از تمرین
محرک نیتریک اکساید همچون ال – آرژنینیک ساعت قبل از تمرین
بتاآلانیننیم ساعت قبل از تمرین و یک ساعت بعد از تمرین
کربوهیدرات ها یک ساعت بعد از تمرین و در زمان انجام تمرینات
ویتامین Cدر زمان شام
کازئین قبل از خواب

مکمل های بدنسازی را به چه صورت و در چه زمانی مصرف کنیم؟ 

بیشتر ورزشکارانی که با انواع مکمل های بدنسازی آشنا هستند، در مورد این که بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی چه موقع است، اطلاعاتی ندارند. آنها ممکن است تصور کنند هر زمان که بخواهند می توانند این مکمل ها را مورد استفاده قرار دهند. با این حال باید بگوییم زمان مصرف مکمل های بدنسازی، نقش بسیار موثری در کسب نتیجه مطلوب از آنها خواهند داشت.

در واقع تعیین بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی، یک پرتاب 10 امتیازی به حساب می آید که گل خواهد شد. اگر در مورد این زمان مناسب اطلاعاتی ندارید، بهتر است زمان خود را در اختیار ما قرار دهید تا ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. البته قبل از آن، بهتر است از فروشگاه معتبری با مناسب ترین قیمت مکمل های بدنسازی خارجی را تهیه کرده و سپس طبق برنامه شروع به مصرف آن نمایید. 

مشاهده  پروتئین وی را با چی بخوریم؟
جدول زمان مصرف مکمل های بدنسازی

چرا مصرف مکمل های بدنسازی را زمانبندی می کنیم؟

علت تعیین بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی و زمانبندی آن، رسیدن به دو نتیجه کلی است. اول، کاهش تحلیل عضلانی و جلوگیری از کاهش انرژی در حین انجام تمرینات ورزشی و دوم، تسهیل فرایند سازگاری بدن در زمان انجام جلسات مختلف تمرینات ورزشی.

بهترین زمان مصرف مکمل ها و ویتامین ها 

توجه به بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی می تواند کمک بسیاری به افزایش توده عضلانی بدن نماید. البته باید به دوز لازم برای مصرف این نوع مکمل ها نیز توجه شود. اگر مکمل یا ویتامینی بیش از اندازه مورد استفاده قرار گیرد، می تواند برای بدن مشکلات دیگری ایجاد کند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، بهتر است حتما شروع مصرف مکمل ها زیر نظر مربی یا پزشک انجام شود. 

در کنار مصرف مکمل های بدنسازی و ویتامین ها، باید از رژیم غذایی سالمی هم استفاده کنید. معمولا مربیان به ورزشکاران بین 4 الی 6 هفته بعد از آغاز جدی تمرینات، مصرف ویتامین ها و مکمل ها را توصیه می کنند. بعد از این مدت مصرف مکمل ها می توانند نتیجه مطلوب را برای ورزشکاران به همراه داشته باشند. 

بعد از چند ماه تمرین مکمل مصرف کنیم؟ 

افرادی که به تازگی انجام تمرینات ورزشی را آغاز کرده اند، ممکن است صبور نباشند و به خرید مکمل های بدنسازی و مصرف آنها فکر کنند. آنها تصور می کنند که با مصرف مکمل می توانند سریعتر به بدن عضلانی دست پیدا کنند. در صورتی که چنین تصوری اشتباه است. باید از مربی خود بپرسند که بعد از چند ماه تمرین مکمل مصرف کنیم تا بتوانیم به نتیجه دلخواه خود برسیم؟ 

مشاهده  نحوه مصرف پروتئین وی+مشاوره خرید

مربیان بدنسازی اصولا به ورزشکاران خود توصیه می کنند که بعد از یک تا یک ماه و نیم (4 الی 6 هفته) تمرین کردن، می توانند مکمل ها و ویتامین ها را مورد استفاده قرار دهند. البته این مدت زمان مشخص شده، به عنوان زمان لازم جهت رشد و آماده سازی عضلات به ورزشکاران توصیه می شود تا بعد از آن بتوانند با مصرف مکمل ها به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند. 

چقدر طول میکشد تا مکمل های بدنسازی اثر کند؟

مکمل های بدنسازی همان طور که از نامشان مشخص است، تکمیل کننده فرایند تمرینات بدنسازی هستند. مصرف آنها به تنهایی هیچ معجزه ای در پی نخواهد داشت و نمی تواند مدت زمان عضله سازی بدن را کاهش دهد. در این میان مکمل هایی که به منظور عضله سازی مورد استفاده قرار می گیرند، فرایند نتیجه بخش طولانی مدتی دارند. پس باید زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه با مصرف این مکمل ها صرف کرد. 

مشاهده  مکمل وانادیل سولفات اصل

این نکته را به خاطر داشته باشید که مدت زمان عضله سازی در بدن افراد مبتدی، بعد از رعایت درست زمان مصرف مکمل ها، رژیم غذایی سالم، تمرینات به موقع و رعایت اصول ریکاوری و کنترل استرس، سریع تر خواهد بود. مثلا در سال ممکن است حدود 5 کیلوگرم عضله سازی رخ دهد که این میزان در خانم ها کمتر است. 

 

مصرف مکمل در بدنسازی چقدر تاثیر دارد؟

تمامی ورزشکاران برای این که بتوانند اقدام به عضله سازی، چربی سوزی، افزایش انرژی و بهبود عملکرد ورزشی خود نمایند، نیاز به مصرف مکمل خواهند داشت. در اصل مکمل ها با هر هدفی که مورد استفاده قرار گیرند، می توانند نتیجه بخش باشند. فقط کافیست ورزشکاران زمان مناسب و مقدار مناسب مصرف مکمل را از مربی خود بپرسد و مطابق با دستورالعمل ایشان پیش روند، تا بتواند به نتیجه ای که می خواهند برسند. 

نتیجه گیری 

حال که دریافتید بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی چه موقع است، با اطمینان از ساپ اسپورت (بزرگترین سایت فروش مکمل) اقدام به خرید مکمل اصل نمایید. ما در فروشگاه خود بهترین و با کیفیت ترین مکمل ها را به شما عرضه کرده ایم که بتوانید با مناسب ترین قیمت، اقدام به خرید آنها نمایید. توجه به سلامت بدن، اولین اولویت شما در رسیدن به هدفی است که به دنبال آن هستید؛ پس برای رسیدن به آن بکوشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!