مکمل پمپ بهتر است یا کراتین|همراه با بایدها و نبایدها!!!

مکمل پمپ بهتر است یا کراتین|همراه با بایدها و نبایدها!!!

مکمل پمپ بهتر است یا کراتین

تا به حال نام مکمل پمپ به گوش شما رسیده است؟ شاید این سوال برای اغلب ورزشکاران پیش آمده باشد که مکمل پمپ بهتر است یا کراتین؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال ابتدا می بایست اطلاعات دقیق تری در مورد ابن دو مکمل به دست آوریم تا بتوانم بهتر تصمیم بگیریم. پمپ یکی از جدیدترین مکمل های ورزشی و به خصوص بدنسازی است که به منظور افزایش قدرت عضلات، کاهش استرس و افزایش روحیه ورزشکاران، پیش از تمرین مصرف می شود. اغلب بدنسازان برای کاهش استرس های حاصل از تمرینات سنگین، مجبور به مصرف نوشیدنی های پر کافئین هستند. امروزه پمپ به یاری ورزشکاران زیادی آمده تا در بدون مصرف کافئین از فشارها و استرس های آنها بکاهد.


چنانچه قصد خرید مکمل پمپ را دارید در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید تا شما را با نحوه مصرف مکمل پمپ و کراتین، فواید، عوارض و باید ها و نباید های مصرف این دو مکمل بیشتر آشنا کنیم.

مکمل پمپ بهتر است یا کراتین

برای رسیدن به پاسخ این سوال که مکمل پمپ بهتر است یا کراتین باید اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از این مکمل ها و مزایا و عوارض مصرف آنها به دست آوریم. البته مسلم است که هر یک از این دو مکمل تاثیر متفاوتی بر عضلات و عملکرد بدن داشته و هر ورزشکار بسته به نیاز خود یکی از این دو یا هر دو را بر می گزیند. تفاوت مکمل پمپ و کراتین در تاثیری که بر قدرت عضلات و عملکرد آنها دارند، خلاصه می شود.

مکمل پمپ را با چه مکملی مصرف کنیم

بسیاری از بدنسازان با این سوال مواجه می شوند که مکمل پمپ را با چه مکملی مصرف کنیم؟ ترکیب پمپ با دیگر مکمل ها از جمله کراتین، سوپر کراتین، سایر ویتامین ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها یک معجون بسیار مقوی و تاثیرگذار نتیجه خواهد داد. اغلب مواد معدنی و ویتامین ها تاثیر پمپ را تقویت خواهند کرد.

مشاهده  نحوه مصرف پروتئین وی+مشاوره خرید

مصرف همزمان پمپ و کراتین به ورزشکاران در انجام بهتر تمرینات سخت و سنگین یاری می رسانند؛ همچنین ترکیب پمپ با انواع ویتامین ها از جمله C و E از آُسیب های وارده بر عضلات کاسته و عملکرد آنها را بهبود می بخشد. پروتئینی که با پمپ ترکیب می شود، ریکاوری عضلات را در ورزشکاران سریع تر می کند.

مکمل پمپ چیست؟ فواید و عوارض آن چه هستند؟

پمپ یکی از جدید ترین مکمل های ورزشی است که با افزایش خون رسانی، اکسیژن، مواد مغذی و معدنی را سریعتر به عضلات می رساند. مصرف این مکمل علاوه بر افزایش توان و قدرت بدن، در بالا بردن روحیه و کاهش استرس در ورزشکاران موثر خواهد بود.

از جمله فواید مصرف مکمل پمپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش توان عضلانی و قدرت انفجاری در آنها
  • کمک به خونرسانی بهتر و بیشتر به عضلات بدن
  • تحریک غدد داخلی به ترشح میزان بالاتری از انسولین
  • کمک به کاهش خستگی و بی حالی در ورزشکاران
  • افزایش توان و قدرت عضلانی
  • افزایش ایمنی بدن به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان
  • ایجاد دم عضلانی و افزایش چشمگیر حجم به دلیل احتباس آب در ماهیچه ها

از عوارض مصرف این مکمل نیز می توان به سردرد، تهوع، اسهال، واکنش های خفیف عصبی، افزایش فشار بر قلب و کاهش قند خون اشاره کرد. البته این علائم بسیار خفیف بوده و معمولا با قطع مصرف مکمل برطرف می شوند.

کراتین چیست؟ فواید و عوارض آن چه هستند؟

یکی از منابع طبیعی انرژی ساز در بدن، کراتین است. این ماده حیاتی در پانکراس، کلیه ها و کبد تولید شده و مستقیما به ماهیچه های اسکلتی ارسال می شود. مصرف این مکمل در وزنه برداران یا ورزشکارانی که تمرینات سخت و سنگین دارند، سبب افزایش انقباضات و قدرت عضلانی خواهد شد. کراتین با تامین ATP که منبع اصلی سوخت رسانی به ماهیچه ها است، به تقویت عضلات کمک می کند. اگر قصد خرید اینترنتی کراتین اصل را دارید به فروشگاه آنلاین ساپ اسپورت سری بزنید.

مشاهده  مکمل های بدنسازی را به چه صورت و در چه زمانی مصرف کنیم؟
مکمل پمپ را با چه مکملی مصرف کنیم

از جمله فواید مصرف کراتین می توان موارد زیر را نام برد:

  • کمک به رشد و تقویت عضلات
  • افزایش قدرت و توده عضلانی در افراد مسن در حین انجام تمرینات سبک
  • افزایش دو الی سه درصدی میزان فیبر عضلانی و کمک به افزایش حجم عضلات
  • کمک به بالا رفتن قدرت عضلات و افزایش 43 درصدی عملکرد آنها
  • تاثیر مصرف کراتین بر افزایش قدرت و عملکرد مغز و درمان بیماری هایی چون صرع، آلزایمر، بیماری نورون حرکتی، هانتینگتون، پارکینسون، وقوع سکته مغزی ایسکمیک، عارضه های مغزی، نخاعی، افت عملکرد حافظه در سن بالا در افراد مسن و … .
  • کاهش قند خون
  • درمان بیماری کبد چرب در افرادی که الکل مصرف نمی کنند.

از عوارض مصرف کراتین نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش وزن در بدن ورزشکاران به دلیل افزایش آب میان بافتی و احتباس آن
  • ایجاد حالت سرگیجه، اسهال، تهوع و استفراغ در فرد مصرف کننده
  • افزایش بیش از اندازه عرق بدن

مکمل پمپ و کراتین برای چه سنی مناسب هستند؟

مصرف مکمل پمپ، پروتئین وی و کراتین بر اساس توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC) برای افراد با حداقل 18 سال مجاز است. در مورد عوارض مصرف مکمل ها در طولانی مدت اطلاعات دقیقی در دست نیست. بر همین اساس پیشنهاد می شود این محصولات توسط افراد زیر 18 سال مورد استفاده قرار نگیرند.

بایدها و نبایدهای مکمل ورزشی کراتین و پمپ بدنسازی

بایدها و نبایدهای مکمل ورزشی کراتین و پمپ بدنسازی

با وجود مزایای مصرف کراتین و پمپ، موارد منع مصرف نیز برای این دو مکمل وجود دارند. به منظور آگاهی از این که برای بدن شما مکمل پمپ بهتر است یا کراتین، باید ها و نبایدهای مصرف این مکمل ها را نیز مدنظر قرار دهید.

  • مکمل پمپ سبب افزایش خونرسانی و فشار بر قلب می شود. به همین دلیل مصرف آن برای افراد دارای فشار خون بالا و کسانی که از نارسایی های کلیوی، آریتمی قلبی یا دیابت رنج می برند مناسب نیست. این افراد تنها در صورت تایید پزشک معالج خود اجازه مصرف این نوع مکمل را دارند.
  • خانم های باردار یا مادران شیرده تنها در صورتی اجازه مصرف دو مکمل کراتین و پمپ را دارند که پزشک آنها تجویز کند.
  • مصرف مکمل پمپ و کراتین سبب افزایش وزن می شود. بر همین اساس مصرف این دو مکمل برای افرادی که قصد کاهش وزن را داشته یا سنگین وزن هستند، مناسب نمی باشد.
  • مشکلات گوارشی، حالت تهوع و دل درد از عوارض مصرف دو مکمل پمپ و کراتین می باشد؛ بنابراین خوردن آنها برای افرادی که از عارضه های دستگاه گوارش رنج می برند پیشنهاد نمی شود.
مشاهده  در حین تمرین بدنسازی چه مکملی بخوریم؟

نتیجه گیری

در این مطلب سعی داشتیم با دادن اطلاعات دقیق شما را به پاسخ این سوال برسانیم که مکمل پمپ بهتر است یا کراتین. هر یک از این دو مکمل وظیفه متفاوتی در بدن بر عهده دارند. ورزشکاران و بدنسازان با توجه به نیاز بدنی، نوع تمرینات و طبق تجویز مربی یا پزشک خود می بایست گزینه مناسب را انتخاب کنند. برای خرید هر یک از این مکمل ها بهترین اقدام، اعتماد به  فروشندگان صاحب نام و معتبر است. در این صورت خیال شما از اصل بودن محصول راحت خواهد شد. ساپ اسپورت بزرگترین فروشگاه مکمل بدنسازی است که محصولات اورجینال و متنوع خود را به صورت آنلاین عرضه داشته و با مناسب ترین قیمت به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!