نحوه مصرف گینر(در روزهای تمرین وغیرتمرین)

نحوه مصرف گینر(در روزهای تمرین وغیرتمرین)

نحوه مصرف گینر(در روزهای تمرین وغیرتمرین)

گینر یک مکمل محبوب و پرطرفدار در میان ورزشکاران و افرادی است که دارای وزن کم و عضلات کم حجم هستند. اغلب افرادی که از این مکمل به تازگی در رژیم غذایی خود استفاده کرده اند با سوالاتی همچون گینر را با چقدر آب مصرف کنیم؟ بهترین زمان مصرف گینر برای حجم چه زمانی می باشد؟ نحوه مصرف گینر با شیر چگونه می باشد؟ و سوالاتی از این قبیل مواجه می شوند.

در ادامه قصد داریم فروشگاهی را به شما معرفی کنیم که در زمینه فروش انواع مکمل بدنسازی سابقه درخشانی داشته و قيمت مكمل گينر را در پایین ترین حد ممکن نگه داشته است. پس با ما تا انتها همراه بمانید تا به پاسخ این سوال که گینر را با چقدر آب مصرف کنیم و دیگر سوالات دست پیدا کنید.

نحوه مصرف گینر

آشنایی با نحوه مصرف گینر خواسته هر ورزشکار تازه نفس است. طریقه استفاده از این مکمل در دو گینر افزایش وزن و گینر عضله ساز یا مس گینر با یکدیگر متفاوت است. اگر این مکمل را برای افزایش وزن انتخاب کرده اید، ابتدا می بایست میزان کالری دریافتی روزانه خود را محاسبه نمایید. سپس به جدول تغذیه چاپ شده بر روی ظرف دقت کرده و گینر را مطابق با وزن ایده آل خود بعد از وعده های غذایی میل نمایید. توجه داشته باشید میزان کالری دریافتی شما از غذا و گینر باید بیش از کالری مورد نیاز بدنتان باشد.

اگر قصد دارید از مس گینرها برای افزایش حجم عضلات خود کمک بگیرید. بهترین زمان برای مصرف این نوع مکمل، سه ساعت قبل از تمرین و نیم الی یک ساعت بعد از تمرین می باشد. بهتر است مس گینرها در طول انجام تمرینات قدرتی در رژیم غذایی جای گیرند تا بیشترین اثربخشی را داشته باشند.

مشاهده  اسپری روغن رژیمی اصل

مصرف گینر با شیر

نحوه مصرف گینر و اینکه آن را با آب یا شیر ترکیب کنید به هدف شما و انتظاری که از مکمل دارید بستگی دارد. ترکیب گینر با شیر میزان پروتئین و کالری دریافتی شما را افزایش خواهد داد. به همین دلیل این ترکیب انتظار شما را از افزایش وزن و حجم عضلات بهتر پاسخگو خواهد بود. شیر سرعت جذب مکمل را کاهش و میزان پروتئین دریافتی را افزایش خواهد داد. به دلیل همین جذب آرام، ترکیب گینر و شیر به صبح، قبل از خواب و آخر شب موکول می شود.

مصرف گینر با آب

آب به جذب مکمل ها سرعت بخشیده و میزان پروتئین دریافتی از آنها را کاهش می دهد. بر همین اساس قبل و بعد از تمرینات ورزشی که بدن به جذب سریع مکمل نیاز دارد، مصرف گینر با آب توصیه می شود. چنانچه برای شما این سوال مطرح شده که گینر را با چقدر آب مصرف کنیم باید بگوییم که مقدار آب به میزان گینر بستگی دارد. معمولا برای 35 الی 70 گرم گینر یک لیوان آب کفایت می کند.

نحوه مصرف گینر

بهترین زمان مصرف گینر برای حجم

برای آنکه تمرین خوبی را پشت سرگذاشته و به حجم دلخواه از عضلات برسید بهتر است مکمل گینر را نیم ساعت قبل از شروع تمرین میل کنید. همچنین پیش از خواب و پس از بیدار شدن که بدن فرصت کافی برای جذب مکمل دارد، جزء بهترین زمان ها برای مصرف مس گینر می باشد.

مشاهده  گینر چیست|آیا گینرهای عضله‌ساز خطرناک است؟

نحوه مصرف گینر در روزهای غیر تمرین

روزهایی که یک ورزشکار در حال استراحت بوده و برنامه تمرین ندارد، نحوه مصرف گینر برای او متفاوت از روزهای دیگر خواهد بود. بهترین زمان مصرف گینر برای روزهای غیر تمرین هنگام صبح و بعد از بیدار شدن از یک خواب کامل 6 الی 9 ساعتی می باشد.

بهترین روش و مقدار مصرف گینر در هر وعده چقدر است؟

 در حالت کلی، بهترین مقدار مصرف گینر در روزهای تمرین ترکیب یک الی دو پیمانه یا 35 الی 70 گرم از مکمل در آب است. غالبا این سوال مطرح می شود که گینر را با چقدر آب مصرف کنیم؟ 250 میلی لیتر یا یک لیوان آب، شیر یا آبمیوه برای این میزان گینر مناسب می باشد. بهتر است این ترکیب 3 الی 4 بار در روز مصرف شود.

بهترین زمان مصرف گینر برای حجم

طریقه مصرف کراتین با گینر

بهترین روش مصرف کراتین با مکمل گینر طبق نظر متخصصان به این صورت است که کراتین را قبل و گینر را بعد از تمرین میل کنید. کراتین به دلیل تامین انرژی لازم برای فعالیت عضلات، پیش از تمرین مصرف می شود تا عملکرد ورزشکار را افزایش دهد. گینر منبع غنی از کربوهیدرات ها و پروتئین هاست و مصرف آن پس از تمرینات سنگین سبب ریکاوری سریع عضلات و افزایش حجم آنها خواهد شد. مقدار کراتین پیشنهادی روزانه، 3 الی 5 گرم و دوز گینر روزانه 50 الی 150 گرم است.

مصرف گلوتامین با گینر

ریکاوری و بازسازی عضلات برای همه ورزشکاران حیاتی بوده و ضامن ادامه تمرینات آنها در روزهای آتی است. مصرف گلوتامین با مکمل گینر این هدف را سرعت می دهد. ترکیب آمینو اسیدهای موجود در گینر با گلوتامین، سطح انرژی بدن ورزشکار را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. این امر بدن او را برای انجام تمرینات بعدی آماده تر ساخته و به عضلات او قدرت بازیابی بیشتری می بخشد.

مشاهده  سالم ترین مکمل بدنسازی

چه افرادی به مصرف گینر نیاز دارند؟

  • افراد شاغل و کسانی که به دلیل درگیری کاری زمان کافی برای داشتن یک رژیم غذایی غنی ندارند.
  • افرادی که به دلیل کمبود اشتها، کربوهیدرات کافی به بدن خود نرسانده و از کاهش وزن رنج می برند.
  • بدنسازان و ورزشکارانی که قصد افزایش وزن یا حجم عضلات خود را دارند.

با مصرف روزانه یک شیک مکمل گینر، 1250 کالری انرژی به بدن می رسد. با این میزان کالری هفته ای یک کیلو سنگین تر خواهید شد.

زمانی تاثیر مکمل گینر در بدن نمایان خواهد شد که عضلات رشد کنند. این دوره 3 الی 4 هفته به طول می انجامد. با انجام تمرینات اصولی و مناسب در این برهه، به عضله سازی خود سرعت می بخشید.

وزن هر اسکوپ گینر بین 35 الی 45 گرم است.

گرچه قاشق غذاخوری معیار خوبی برای سنجش مقدار مکمل مصرفی نیست؛ اما یک اسکوپ مکمل گینر تقریبا برابر با 2 قاشق غذاخوری پر است.

به این سوال که گینر را با چقدر آب مصرف کنیم، پاسخ گفتیم. زمانی که پودر گینر را در آب می ریزید شیک یا ظرف مورد نظر را به حدی تکان دهید تا گینر کاملا حل شده و یک محلول یکنواخت به دست آید.

خیر، وجود کربوهیدرات، چربی و پروتئین فراوان در مکمل گینر سبب افزایش وزن می شود. مصرف این مکمل بدون ورزش، چاقی بیش از اندازه شما را در پی خواهد داشت.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی داشتیم به این سوال که گینر را با چقدر آب مصرف کنیم و سوالاتی چون طریقه مصرف گینر، میزان دوز پیشنهادی، بهترین زمان مصرف گینر برای حجم و نحوه مصرف این مکمل در روزهای تمرین و غیر تمرین پاسخ دهیم. چنانچه قصد خرید گینر، گلوتامین و کراتین بدنسازی را دارید کافی است به فروشگاه ساپ اسپورت سری بزنید. در این فروشگاه اینترنتی انواع مکمل بدنسازی در تنوع بالا، با قیمت مناسب و به صورت اورجینال به فروش می رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!