پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی چیست؟

اولین روزی که وارد باشگاه بدنسازی شدید را به خاطر دارید؟ سوالی که مربی از شما پرسید چه؟ این که پروتئین وی چیست و آیا تاکنون آن را مصرف کرده ای یا خیر؟ اصولا مربیان در اولین روز، از ورزشکاران در مورد این که قبلا چه نوع داروها و مکمل هایی را مصرف کرده اند، سوال می پرسند. برای این که نیاز دارند بدانند ورزشکار تا چه مرحله ای پیش رفته و با چه مکمل هایی نیازهای بدن خود را تامین کرده است. 

از میان تمامی مکمل های مقوی که لازم است ورزشکاران در طول دوره های تمرینی خود مصرف کنند، باید به پروتئین وی اشاره کنیم. این مکمل کمک می کند تا ورزشکار بتواند قدرت و استقامت بدنی خود را افزایش داده و توده عضلانی خود را حجیم سازد. می توان مکمل وی را هم با آب و هم با شیر مخلوط کرده و مورد استفاده قرار داد. تنها کافیست در مورد مقدار مصرف این مکمل با مربی خود مشورت کنید. 

انواع پروتئین وی | ساپ اسپورت

انواع پروتئین وی 

انواع پروتئین وی را باید در نمونه های مختلفی دسته بندی کنیم. هر یک از این نمونه مکمل های وی دارای فواید خاص خود هستند و باید به میزان مناسبی هم مصرف شوند. از جمله مکمل های وی که باید مورد استفاده قرار داد، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • وی ایزوله: مناسب برای چربی سوزی
  • وی کنسانتره: حاوی مقدار کمی کربوهیدرات و چربی 
  • وی هیدرولیز شده: مناسب برای جذب پروتئین در بدن 

برای استفاده از انواع وی پروتئین لازم است با مربی خود مشورت کنید؛ زیرا هر نمونه از این پروتئین ها کاربرد خاص خود را دارند و باید برای نتیجه دهی بهتر، در زمان مناسبی مورد استفاده قرار گیرند. اگر از آنها به درستی استفاده نشود، ممکن است نتیجه مورد نظر را نتوان از آنها دریافت نمود. 

جدول ارزش غذایی پروتئین وی 

فواید پروتئین وی مطابق با جدول ارزش غذایی که دارد، مشخص است. به این صورت که اگر شخصی اقدام به مصرف یک اسکوپ از این مکمل نماید، به راحتی قادر است پروتئین بسیاری را وارد بدن خود کند. در اصل هر اسکوپ 28 گرمی، بیش از 80 درصد پروتئین را در خود جای داده است. از سوی دیگر در این اسکوپ، 20 درصد نیز کربوهیدرات وجود دارد، در حالی که هیچ چربی ای وارد بدن نمی کند. در واقع باید طبق جدول زیر، ارزش غذایی مصرف پروتئین وی را چنین بیان کنیم:

مشاهده  مکمل ماکا اصل
ماده غذاییمقدار
سدیم140 میلی گرم
پروتئین 20 گرم
کربوهیدرات 5 گرم
کلسیم 94.7 میلی گرم
فیبر1 گرم
شکر3.5 گرم
آهن0 گرم

 

طریقه و نحوه مصرف پروتئین وی 

حال که دریافتید مکمل وی چیست و چه ارزشی دارد، اجازه دهید بررسی کنیم چه میزان از این مکمل باید در طول روز مورد استفاده قرار گیرد. ورزشکاران باید هر روز یک اسکوپ پودر وی را که معادل 30 گرم است، داخل یک لیوان آب (240 سی سی) مخلوط کرده و بنوشند. آنها می توانند این مکمل را با یک قاشق عسل یا دکستروز هم ترکیب نمایند.

همچنین مصرف پروتئین وی با یک یا ½ لیوان شیر کم چرب هم امکان پذیر خواهد بود. این که به مکمل وی، کراتین یا گلوتامین هم اضافه شود، بسته به اختیار ورزشکار و دستور مصرفی خواهد داشت که مربی به ورزشکار داده است. در کل می توان تمامی این ترکیبات را با هم مخلوط کرده و پس از افزودن چند تکه یخ داخل ترکیب، آن را نوشید. فقط به خاطر داشته باشید که برای ترکیب مکمل وی با آب، از آب شیر یا آب دمای محیط استفاده کنید.

مکمل پروتئین وی چیست؟

فواید پروتئین وی 

خواص پروتئین وی بسیار زیاد است. به گونه ای که منجر شده تا بیشتر ورزشکاران در تمامی دوره های تمرینی خود، از این مکمل استفاده کنند. حال اجازه دهید بپرسیم فواید پروتئین وی چیست؟ از مهمترین فوایدی که مصرف این نوع مکمل می تواند برای بدن داشته باشد، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رشد بیشتر عضلات: مصرف پروتئین وی کمک می کند تا هورمون های آنابولیک در بدن بیشتر شده و عضلات رشد کنند. دقیقا این مسئله، اصلی ترین خاصیت مصرف مکمل وی به شمار می رود. 
  • کاهش وزن: افرادی که تمایل به چربی سوزی در بدن خود دارند، می توانند با مصرف پروتئین وی سوخت و ساز بدن خود را افزایش داده و در نتیجه با کاهش وزن مواجه شوند. 
  • قدرت جذب بالا: از دیگر فواید مصرف پروتئین وی، باید به جذب سریع و هضم آسان اشاره کنیم. این مکمل می تواند به راحتی بر روی بدن تاثیر گذاشته و عضله سازی نماید. 

جلوگیری از بروز سرطان پروستات: در نهایت نیز باید به این مزیت مصرف پروتئین وی اشاره کنیم، که مطابق با تحقیقات انجام شده، مصرف این مکمل می تواند از بروز سرطان پروستات در آقایان جلوگیری کند. 

عوارض مکمل پروتئین وی

با وجود این که دریافتیم پروتئین وی برای چیست و چرا بیشتر ورزشکاران تمایل دارند از این مکمل استفاده کنند، اما نباید از عوارضی که ممکن است مصرف این مکمل برای بدن به وجود آورد چشم پوشی کنیم. بدون تردید اگر مکمل وی بیش از حد لازم مورد استفاده قرار گیرد، می تواند برای بدن مشکلاتی را به وجود آورد. از این رو، برخی از عوارض احتمالی مصرف پروتئین وی را باید چنین بیان کنیم:

  1. دل درد، حالت تهوع، بی اشتهایی، سردرد و نفخ شکم به دلیل مصرف بیش از حد مکمل وی
  2. مشاهده واکنش منفی در بدن به دلیل حساسیت داشتن به شیر در حین مصرف مکمل وی
  3. عدم رعایت دوز مصرفی مناسب در افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند، منجر به مشکلات جدی دیگری خواهد شد.
  4. مشورت با پزشک برای مصرف مکمل وی در صورتی که با مشکلات کبدی، کلیوی و گوارشی مواجه هستید.
مشاهده  بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین مینرال

نتیجه گیری 

اگر این احساس را دارید که میزان پروتئین کافی وارد بدن شما نمی شود، نیاز به خرید مکمل ورزشی خواهید داشت تا پروتئین لازم برای بدن خود را تامین کنید. فروشگاه های آنلاین، دسترسی به خرید بهترین مکمل ها را در اختیار شما قرار داده اند. می توانید از طریق فروشگاه ساپ اسپورت به صورت آنلاین اقدام به خرید هر نوع مکمل و پروتئینی نموده و با اطمینان آن را مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!