کراتین مونوهیدرات چیست؟

کراتین مونوهیدرات چیست؟|نحوه مصرف

عوارض کراتین مونوهیدرات چیست؟

برای بهبود تمرینات ورزشی و افزایش سایز عضله، کراتین بهترین مکمل می باشد. کراتین انواع مختلفی دارد که نوع مونوهیدرات بهترین نوع آن است. کراتین مونوهیدرات چیست؟ تفاوت کراتین با کراتین مونوهیدرات در چیست؟ و سوالاتی از این قبیل معمولا ذهن مصرف کنندگان بسیاری را درگیر می سازد. در ادامه سعی داریم به معرفی این نوع کراتین پرداخته و اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه خرید آنلاین کراتین و مشخصه های کراتین مونوهیدرات در اختیار شما قرار دهیم. شما نیز با ما تا انتها همراه شوید.

کراتین مونوهیدرات چیست؟

کراتین مونوهیدرات چیست؟ اجازه دهید ابتدا ببینیم کراتین چیست؟ کراتین ماده ای است که در عضلات و ماهیچه های بدن موجود بوده و انرژی لازم برای انجام فعالیت های ورزشی و جابجایی اجسام سنگین را در اختیار آنها قرار می دهد. ساختار مولکولی کراتین شباهت زیادی به آمینو اسیدها در بدن دارد. در واقع این ماده از ترکیب دو آمینو اسید گلیسین، متیونین و آرژنین ایجاد می گردد. کراتین از ترکیب آمینو اسیدها در کلیه ها و کبد تولید می شود. البته این ماده از طریق مصرف گوشت قرمز، ماهی و میگو نیز به بدن می رسد.

با اتصال یک مولکول آب به کراتین، کراتین مونوهیدرات شکل می گیرد. این ماده نیز در بدن انسان به میزان زیاد و به طور طبیعی تولید یا از طریق فرآورده های حیوانی وارد بدن خواهد شد. وجود این نوع کراتین برای بدن لازم و ضروری می باشد.

عوارض کراتین مونوهیدرات چیست؟

حال که دانستید کراتین مونوهیدرات چیست؟ بد نیست با عوارض مصرف آن به صورت مکمل نیز آشنایی پیدا کنید. چنانچه این مکمل به میزان مورد نیاز و زیر نظر مربی یا پزشک مورد استفاده قرار گیرد، احتمال بروز برخی از عوارض آن کاهش پیدا کرده و مصرف آن مشکلات چندانی را برای بدن در پی نخواهد داشت.

مشاهده  گلوتامین بهتر است یا کراتین+زمان مصرف+فواید

از جمله عوارض مصرف کراتین مونوهیدرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش وزن بدن به دلیل حجیم شدن ماهیچه ها و نه افزایش بافت چربی
  • افزایش اسپاسم و گرفتگی عضلانی
  • ایجاد مشکلات و ناراحتی های گوارشی از جمله دل درد، حالت تهوع و اسهال
  • سردرد، سرگیجه و افزایش فشار خون در مصرف کنندگان
  • افزایش احتمال آسیب به کبد و کلیه ها به خصوص در افرادی که دارای نارسایی هایی در این ارگان ها هستند.

نحوه مصرف کراتین مونوهیدرات

به منظور افزایش سرعت ذخیره سازی کراتین مونوهیدرات در عضلات، می توانید مصرف این مکمل را با مرحله بارگیری آغاز نمایید. برای این منظور می بایست 5 الی 7 روز پشت سر هم و روزانه 20 گرم کراتین را در 4 وعده مصرف کنید. پس از پایان این دوره، مقدار مصرف کراتین مونوهیدرات به روزانه 3 الی 5 گرم کاهش پیدا خواهد کرد. به این ترتیب میزان این مکمل در بدن حفظ شده و روزانه به میزان لازم در عضلات ذخیره خواهد شد.

قرار دادن مرحله بارگیری در دوره مصرف کراتین مونوهیدرات ضروری نیست. ورزشکار می تواند با حذف این دوره در مدت زمان بیشتری به نتیجه مطلوب دست پیدا کند. مصرف این مکمل با یک لیوان آب به ماهیچه ها کمک می کند تا در طول روز در حالت هیدراته باقی بمانند.

تفاوت کراتین با کراتین مونوهیدرات

در بخش کراتین مونوهیدرات چیست؟ به طور مفصل به معرفی این مکمل پرداختیم. تفاوت کراتین با کراتین مونوهیدرات در مولکول آبی است که به عنصر نیتروژن مولکول کراتین چسبیده است. از نظر طریقه مصرف و اثرگذاری، این مکمل با کراتین چندان تفاوتی ندارد.

نحوه عملکرد مکمل کراتین مونوهیدرات در بدن

کراتین مونوهیدرات چیست؟ مکملی است که با داشتن آمینو اسیدهای سریع الاثر، عملکرد و توان عضلات را برای تمرینات قدرتی و مقاومتی با شدت زیاد و برای مدت کوتاهی افزایش خواهد داد. این مکمل با احتباس و افزایش میزان آب ماهیچه ها و بدون دخالت چربی، به حجم و وزن آنها می افزاید.

مشاهده  نحوه مصرف پروتئین وی+مشاوره خرید

فواید کراتین مونوهیدرات چیست؟

تا به اینجا به درک کاملی از اینکه کراتین مونوهیدرات چیست؟ دست پیدا کردید. آشنایی با فواید این مکمل، شما را به استفاده از آن مشتاق تر می سازد. از جمله مزایای مصرف کراتین مونوهیدرات می توان موارد زیر را برشمرد:

  • افزایش حجم و سایز عضلات
  • افزایش قدرت، مقاومت و راندمان عضلات و کاهش خستگی در آنها
  • کمک به ذخیره گلیکوژن بیشتر در ماهیچه ها
  • کاهش تحلیل و التهاب عضلانی و آسیب سلولی با مصرف کراتین مونوهیدرات

انواع دیگر مکمل کراتین کدامند؟

مکمل کراتین مونوهیدرات یک نوع کراتین است. این در حالی است که کراتین دارای انواع مختلف دیگری از جمله کراتین میکرونایزد، کراتین اچ اس ال (HSL)، کراتین اتیل استر، کراتین گلوکونات و کراتین سیترات می باشد. تمامی این کراتین ها عملکرد مشابهی دارند. تنها تفاوت آنها در طریقه مصرف، نحوه حل شدن آنها در آب، آرایش مولکولی و شدت اثربخشی آنها است.

آیا کراتین مونوهیدرات ایمن است؟

بر اساس مستندات و تحقیقات علمی، مکمل کراتین مونوهیدرات یکی از مفید ترین و بی خطرترین مکمل های کراتینی برای بدن است. چنانچه مصرف این مکمل طبق تجویز مربی یا پزشک و به صورت منظم و اصولی انجام گیرد، کوچکترین خطری را متوجه مصرف کننده نکرده و کاملا ایمن خواهد بود.

بهترین زمان مصرف مکمل کراتین مونوهیدرات

بهترین زمان برای مصرف کراتین مونوهیدرات نیم ساعت پیش از آغاز تمرینات ورزشی و فعالیت های بدنی است. آمینو اسیدهای موجود در این مکمل توان و مقاومت کافی را به عضلات و سلول های بدن رسانده و به ریکاوری آنها پس از انجام تمرین سرعت می بخشند.

مکمل های ورزشی حاوی کراتین مونوهیدرات

مکمل های زیادی با برندهای متنوع در بازار وجود دارند که به طور اختصاصی مکمل هایی حاوی کراتین مونوهیدرات تولید و عرضه کرده اند. در این میان برندهایی چون الیمپ و یو اس ان بیش از سایر نام های تجاری به محبوبیت در میان ورزشکاران دست پیدا کرده اند. مکمل کراتین مونوهیدرات الیمپ، اپلاید نوتریشن، کراتین مونوهیدرات خالص یو اس ان و ژن استار از جمله محصولاتی هستند که به شما در داشتن عضلات پر قدرت و اندامی مناسب و منحصر به فرد یاری می رسانند.

مشاهده  اسپری روغن رژیمی اصل

نتیجه گیری

کراتین مونوهیدرات چیست؟ یکی از مفید ترین و محبوب ترین نوع کراتین است. این مکمل عملکرد ورزشکار را بهبود بخشیده، سرعت ریکاوری عضلات را افزایش داده و عضلات را بدون چربی حجیم می سازد. برای خرید این مکمل و دیگر مکمل های کراتینی اعتماد به فروشگاه های معتبر و با سابقه بهترین تصمیم است. برای خرید این مکمل ایمن و پرکاربرد به صورت اصل و با قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی ساپ اسپورت سری بزنید. در این وب سایت امکان مشاهده و خرید کراتین مونوهیدرات با برندهای معتبر، به سادگی برای خریداران فراهم شده است. در ساپ اسپورت یک خرید مطمئن، به صرفه و مطلوب را تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!