گینر چیست؟

گینر چیست|آیا گینرهای عضله‌ساز خطرناک است؟

گینر چیست|آیا گینرهای عضله‌ساز خطرناک است؟

گینر چیست؟ این سوالی است که بسیاری از ورزشکاران با دیدن نام این محصول در لیست مکمل های ورزشی، با آن مواجه می شود. جالب است بدانید که گینر جزء محبوب ترین مکمل ها بوده و نقش مهمی در افزایش حجم عضلات دارد. در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد این محصول در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر می خواهید گینر را در رژیم غذایی خود قرار دهید یا اقدام به خرید گینر اصل کنید با ما تا انتها همراه بمانید.


گینر چیست؟

اگر به دنبال یک مکمل برای افزایش وزن یا حجم عضلات خود هستید، گینر همان گزینه مورد نظر شماست. گینر چیست؟ گینر یک مکمل پرکالری است که کربوهیدرات، چربی و پروتئین مواد اولیه آن را تشکیل داده اند. گینر در دو نوع عرضه شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع گینر

مکمل گینر در دو نوع گینر افزایش وزن (Weight gainer) و گینر عضله ساز (mass gainer) تولید می گردد. گینر افزایش وزن با ایجاد تعادل در میزان پروتئین بدن، تامین کالری مورد نیاز و کمک به جبران وزن از دست رفته، ورزشکاران سبک وزن را به وزن ایده آل می رساند. در گینر عضله ساز میزان پروتئین بیشتر از کربوهیدرات است. همین امر سبب شده که این نوع گینر با وجود داشتن کالری بالا، مصرف گینر عضله ساز به افزایش حجم عضلات منجر شود. این گینر با افزایش سرعت عضله سازی، ایجاد تعادل در میزان پروتئین عضلات، تسریع بخشیدن به سرعت ریکاوری بدن و بهبود عملکرد ورزشکار در حین تمرین، محبوب بسیاری از ورزشکاران شده است.

گینر چیست|آیا گینرهای عضله‌ساز خطرناک است؟

آیا گینرهای عضله‌ساز خطرناک است؟

حال که به پاسخ این سوال که گینر چیست؟ دست پیدا کردید ممکن است از تاثیر آن بر عضلات و سلامتی بدن دچار شک و تردید شده باشید. مواد تشکیل دهنده این مکمل هیچ‌گونه اثر مخربی بر روی بدن ندارد؛ بنابراین گینرهای عضله ساز به هیچ وجه خطرناک نیستند. البته توجه داشته باشید که این مکمل را از فروشگاه های معتبر و با برندهای شناخته شده خریداری کنید. به علاوه در میزان مصرف این مکمل از پزشک یا مربی خود کمک بگیرید تا آن را به میزان مورد نیاز و اصولی در رژیم غذایی خود جای دهید.

مشاهده  بهترین مکمل برای شروع بدنسازی

بهترین زمان مصرف مکمل گینر

مکمل گینر را در بازه های زمانی مختلفی می توان مصرف کرد. در این زمان ها مکمل بیشترین اثربخشی را بر روی بدن ورزشکار خواهد داشت:

  • صبح ناشتا و بلافاصله پس از بیدار شدن که ذخایر پروتئین بدن پس از 7 الی 8 ساعت به پایان رسیده اند.
  • پس از انجام تمرینات ورزشی و زمانی که بدن نیاز به مصرف کربوهیدرات بیشتری دارد.
  • پیش از شروع تمرین و زمانی که بدن نیاز به تامین انرژی و سوخت رسانی به عضلات برای انجام تمرینات دارد.

چگونگی افزایش وزن با مصرف مکمل گینر

برای افزایش وزن می بایست میزان کالری یا انرژی دریافتی بیش از مقدار مصرف آن باشد. در این صورت بدن با ذخیره میزان کالری بیشتر، وزن فرد را افزایش می دهد. طبق روال زیر می توانید میزان و زمان مصرف مکمل گینر را برای افزایش وزن به میزان دلخواه تنظیم نمایید:

  • افزایش 1.5 کیلوگرم در ماه: مصرف دو وعده گینر افزایش وزن یکی به جای صبحانه و یک وعده بعد از انجام تمرینات ورزشی
  • افزایش 2.25 کیلوگرم در ماه: مصرف سه وعده گینر افزایش وزن، یک وعده همراه با صبحانه، یک وعده پس از تمرین و وعده سوم قبل از خواب
  • افزایش 3 کیلوگرم در ماه: مصرف چهار وعده گینر افزایش وزن، دو وعده در صبحانه، یک وعده پس از تمرین و وعده چهارم قبل از خواب
  • افزایش 4.5 کیلوگرم در ماه: مصرف پنج وعده مصرف گینر افزایش وزن، دو وعده در صبحانه، یک وعده پس از تمرین و دو وعده قبل از خواب
مشاهده  پروتئین وی ایزوله چیست؟

فواید مکمل گینر

در کنار رسیدن به پاسخ این سوال که گینر چیست؟ بهتر است با فواید مصرف این مکمل محبوب نیز بیشتر آشنا شوید:

  • ایجاد تعادل در میزان پروتئین عضلات
  • تامین میزان انرژی مورد نیاز برای فعالیت های بدن و ذخیره کالری بیشتر برای جبران کمبود وزن و کمک به افزایش آن
  • افزودن بسیاری از ویتامین ها، اسید های آمینه، مواد معدنی و … به بدن
  • افزایش حجم عضلات و بالا بردن سرعت عضله سازی با گینرهای حجم دهنده
  • افزایش راندمان فرد برای انجام تمرینات ورزشی
  • کمک به افزایش سرعت ریکاوری عضلات به دلیل تامین گلیکوژن مورد نیاز بعد از تمرینات

عوارض گینر چیست؟

در کنار فواید مصرف مکمل گینر، آشنایی با عوارض این مکمل، ورزشکار را در مصرف اصولی آن آگاه و هوشیار می سازد. از جمله عوارض مصرف گینر می توان موارد زیر را برشمرد:

  • احتمال افزایش سطح چربی خون در مصرف‌کنندگان
  • افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های گوارشی و مشکلات روده در طولانی مدت و با مصرف آب کم
  • امکان ایجاد چاقی موضعی به خصوص در شکم، ران و پهلوها در مصرف کنندگان در صورت مصرف نادرست

بهترین مارک گینر چیست؟

گینر دارای برندهای متنوعی است.  شاید بخواهید بدانید بهترین مارک گینر چیست؟ از جمله بهترین و محبوب ترین این برندهای ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوبیس (Doobis)
  • ژن استار (Genestar)
  • دکتر سان (Sun)
  • کارن (Karen)
  • فانتوم نوتریشن (Phantom Nutrition)

ترکیبات گینر چیست؟

ترکیبات گینر چیست؟ گینر سرشار از کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی، فیبر، پروتئین های لبنی و آب پنیر، چربی و انواع آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن می باشد.

تاثیر گینر بر ریکاوری گلیکوژن

یک ریکاوری خوب از تحلیل عضلات پیشگیری کرده و عملکرد ورزشکاران را بالاتر می برد. مکمل گینر با تامین کربوهیدرات ها و پروتئین مورد نیاز بدن و تامین ذخایر گلیکوژن، انرژی لازم بعد از انجام تمرینات را خیلی سریع به بدن باز گردانده و عضلات را پیش از تحلیل، ریکاوری می نماید.

مشاهده  نحوه مصرف گینر(در روزهای تمرین وغیرتمرین)
بهترین زمان مصرف مکمل گینر

می توان این مکمل را به همراه کراتین استفاده کرد؟

بله، کراتین همراه با کربوهیدرات، آمینو اسیدها و پروتئین موجود در مکمل گینر، عملکرد ورزشکار را بهبود بخشیده، انرژی مورد نیاز او را به خوبی تامین کرده و افزایش وزن را با سرعت بیشتر به انجام می رساند. برای مشاهده قیمت بهترین کراتین بدنسازی به وب سایت ساپ اسپورت سری بزنید.

قیمت گینر خارجی

مکمل های گینر خارجی از تنوع زیادی برخوردار هستند؛ اما در ایران به دلیل تحریم های موجود دسترسی به تمامی برندهای مطرح امکان پذیر نمی باشد. قیمت انواع گینر خارجی بر اساس معیارهای مختلف، متنوع خواهد بود. از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت گینر خارجی می توان به کیفیت محصول، ترکیبات موجود در آن، برند، وزن و حجم مکمل اشاره کرد.

معمولا بخش زیادی از پروتئین های مکمل گینر را پروتئین وی تشکیل داده است. الیته میزان و نوع این پروتئین بسته به برند محصول نیز دارد.

مکمل گینر با حفظ تعادل پروتئین و نیتروژن موجود در عضلات و غنی نمودن منبع ATP و گلیکوژن بدن، انرژی لازم را به بدن ورزشکار رسانده و عملکرد او را در حین تمرین افزایش می دهد.

خیر،  مصرف گینر با هر مکمل غذایی دیگر هیچ‌گونه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

خیر، وجود فیبر فراوان در این مکمل از نفخ معده و دیگر ناراحتی های دستگاه گوارشی پیشگیری می کند.

خیر، در صورتی که به میزان مصرف این مکمل و کیفیت برند آن توجه داشته و از رژیم غذایی مناسب برخوردار باشید، مصرف گینر هیچ مشکلی را برای بدن شما به وجود نخواهد آورد.

خیر، مصرف مکمل گینر و دیگر مکمل های ورزشی هرگز به تنهایی کمکی به شما نخواهند کرد. این محصولات همراه با رژیم غذایی درست و تمرینات ورزشی منظم و مستمر افزایش وزن و حجیم شدن عضلات شما را سبب خواهند شد.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی داشتیم که بدانیم گینر چیست؟ این مکمل محبوب تاثیر بسیاری بر افزایش وزن یا حجم عضلات ورزشکاران دارد. خرید گینر از فروشگاه های معتبر مطمئن تر خواهد بود. ما برای شناخت و خرید بهترین پروتئین برای بدنسازی و همچنین انواع مکمل گینر اصل به شما فروشگاه اینترنتی ساپ اسپورت را پیشنهاد می دهیم. در این وب سایت محصولات با کیفیت را با قیمت به صرفه خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!