یا گینر یا پروتئین وی؟ کدام را مصرف کنیم؟

یا گینر یا پروتئین وی؟ کدام را مصرف کنیم؟

نحوه مصرف گینر(در روزهای تمرین وغیرتمرین)

گینر یا وی پروتئین، کدام بهتر است؟ آیا این سوال به ذهن شما نیز خطور کرده و به دنبال پاسخ آن هستید؟ مکمل های ورزشی هر کدام دارای ویژگی ها و مواد اولیه خاصی بوده و قادرند بخشی از نیاز و خواسته ورزشکاران را برآورده سازند. گینر و پروتئین وی به دلیل شباهت هایی که در کارایی دارند اغلب مصرف کنندگان را در انتخاب دچار تردید می کنند. برای داشتن یک انتخاب اصولی و آگاهانه بهترین کار آگاهی از تفاوت این دو در نحوه اثرگذاری و مواد تشکیل دهنده آنهاست. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد هریک از این دو مکمل و نحوه خرید پروتئین whey با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

گینر یا پروتئین وی

اغلب ورزشکاران دچار این ابهام هستند که گینر یا وی پروتئین را انتخاب کنند. این دو مکمل در دسته پرطرفدارترین و اثرگذارترین محصولات بدنسازی قرار دارند. گینر از نظر کارایی، زمان مصرف و مواد تشکیل دهنده با پروتئین وی تفاوت های زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است پیش از آنکه گینر یا وی پروتئین را در رژیم غذایی خود قرار دهید اطلاعات بیشتری در مورد هر کدام به دست آورید. در این زمینه کمک خواستن از مربی یا پزشک تغذیه نیز می تواند کمک کننده باشد.

مصرف همزمان گینر و پروتئین وی

پروتئین وی دارای بهترین و موثرترین پروتئین ها و گینر حاوی کربوهیدرات فراوانی است. مصرف همزمان گینر و پروتئین وی رشد و شکل گیری عضلات را سرعت بخشیده و هیچ گونه عوارض جانبی در پی نخواهد داشت. لازم به ذکر است که ترکیب پروتئین وی و گینر حجمی، در بازسازی عضلات و افزایش رشد آنها موثرتر عمل خواهد کرد.

مشاهده  عوارض پروتئین وی+مشاوره خرید
گینر یا پروتئین وی

برای افراد لاغر وی بهتر است یا گینر

افراد لاغر و کسانی که به دلیل کمبود وزن از اندام مناسب و قابل قبولی برخوردار نیستند، معمولا به دنبال مکمل هایی برای افزایش وزن می باشند. برای این افراد مکمل گینر بهترین گزینه خواهد بود. گینرها به دلیل داشتن کالری و چربی بالا این افراد را به وزن و حجم دلخواه می رسانند. ویت گینرها دارای میزان فراوانی از چربی، پروتئین و کربوهیدرات بوده و سبب افزایش وزن در بدن ورزشکاران لاغر خواهند شد. مصرف این مکمل برای افراد چاق و سنگین وزن توصیه نمی شود.

معرفی پروتئین وی

پروتئین whey نوعی پروتئین زود جذب است. مصرف این مکمل برای افزایش قدرت بدن، توان عضلات و کاهش وزن ایده آل می باشد. افرادی که قصد دارند بدون مصرف چربی، به حجم عضلات خود بیفزایند این مکمل را در رژیم غذایی خود قرار می دهند.

معرفی گینر

گینر نوعی مکمل کربو پروتئینی است که در دو نوع گینر وزنی و گینر حجمی تولید و عرضه می گردد. ورزشکاران بر اساس نیاز خود و انتظاری که از مصرف مکمل دارند و طبق نظر و تجویز پزشک یا مربی، گزینه مناسب را بر‌می‌گزینند. پودر گینر با افزایش وزن و حجم عضلات نیاز ورزشکاران را به خوبی پاسخ می دهند. 

تفاوت گینر با وی از نظر زمان مصرف

گینر یا وی پروتئین کدام مناسب تر است؟ هر ورزشکار برای رسیدن به پاسخ درستی برای این پرسش باید از زمان مصرف هر یک از این مکمل ها اطلاع داشته باشد. بهترین زمان مصرف وی پروتئین، صبح پس از بیدارشدن از خواب، قبل و بعد از تمرینات ورزشی و شب هنگام قبل از خواب می باشد. مناسب ترین و اثرگذارترین زمان مصرف گینر، سه ساعت پیش از شروع تمرینات ورزشی و نیم الی یک ساعت پس از اتمام ورزش می باشد.

مشاهده  مولتی ویتامین چیست؟

فرق گینر با وی از نظر کاربرد

برای انتخاب گینر یا وی پروتئین باید به کاربرد هر یک از آنها توجه ویژه داشت. گینرها معمولا در افزایش وزن و حجم عضلات کارایی دارند. در واقع اغلب افرادی که از وزن پایینی برخوردار بوده یا توده عضلانی آنها از 17 درصد کمتر است، به کمک ویت گینرها یا مس گینرها به وزن یا حجم عضلات خود می افزایند. این در حالی است که وی پروتئین سریع در بدن جذب شده و به افزایش انرژی در بدن ورزشکاران کمک می کند.

ترکیبات سازنده گینر و پروتئین وی

ترکیبات سازنده پروتئین whey را BCAA تشکیل داده است. BCAA نوعی از آمینو اسیدهای شاخه دار هستند که به رشد عضلات و عملکرد آنها بهبود می بخشند. مکمل گینر علاوه بر BCAA از کراتین، مواد معدنی، ویتامین ها و دیگر آمینو اسیدهای عالی و مورد نیاز بدن تشکیل شده اند. کراتینی که در گینر وجود دارد سبب افزایش ترشح هورمون رشد شده و بدن را به عضله سازی بیشتر ترغیب می سازد. همین امر مس گینر و ویت گینرها را برای حجیم کردن ماهیچه ها و عضله سازی به گزینه ای ایده آل تبدیل ساخته است.

نسبت پروتئین گینر در برابر پروتئین وی

درصد پروتئین در مکمل وی گاهی به 95 درصد می رسد. گینرهای حجم دهنده یا مس گینرها در مقایسه با ویت گینرها پروتئین بیشتری دارند. کربوهیدرات و پروتئین در این نوع گینر در بهترین حالت از نسبت مساوی برخوردار هستند. پس می توان نتیجه گرفت که میزان پروتئین در مکمل گینر کمتر از پروتئین وی می باشد.

مشاهده  مکمل DHEA (دی اچ ای آ) اصل
معرفی پروتئین وی

پروتئین وی یا گینر؛ کدام یک سرعت بالاتری دارند؟

سرعت جذب گینر یا وی؟ وی حاوی پروتئین های زود جذب می باشد. همین امر ورزشکار را به یک رژیم غذایی غنی در کنار تمرین برای عضله سازی وابسته می کند. این در حالی است که گینر ها دارای دو نوع پروتئین زود و دیر جذب بوده و می توانند علاوه بر تامین میزان کالری مورد نیاز بدن، به افزایش حجم توده عضلانی نیز کمک کنند.

نتیجه گیری

در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد مصرف گینر یا وی پروتئین ها و تفاوت این دو مکمل در اختیار شما قرار دادیم. با آگاهی از کاربرد و تاثیری که هر یک از این دو مکمل حیاتی بر بدن دارند، انتخاب گزینه مناسب ساده تر خواهد شد. چنانچه قصد خرید انواع پروتئین بدنسازی اصل را دارید و به دنبال یک فروشگاه مطمئن و معتبر هستید به شما ساپ اسپورت را پیشنهاد می دهیم. در این فروشگاه اینترنتی امکان مشاهده کلیه محصولات به همراه قیمت آنها به سادگی فراهم شده است. هر خریدار با مشاهده محصولات و مقایسه مشخصه های آنها با یکدیگر، قادر خواهد بود با چند کلیک ساده به مکمل مورد نظر خود دست پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!