پروتئین بار چیست؟ از سیر تا پیاز!

پروتئین بار چیست؟ از سیر تا پیاز!

پروتئین بار چیست؟

وجود یک محصول با بسته بندی زیبا و اشتها آور که به آن شکلات پروتئینی نیز گفته می شود بسیاری از خریداران و ورزشکاران را با این سوال مواجه ساخته است. پروتئین بار یک مکمل غذایی حاوی انواع مواد پروتئینی از جمله شیر، سویا، تخم مرغ، مغز بادام و دیگر غلات بوده که به شکل شکلات، اسنک و … عرضه می شود. این محصول یک تنقلات بسیار مقوی و یک میان وعده دوست داشتنی و پر انرژی است. پروتئین بار به دلیل داشتن آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن و کمک به ساخت و حفظ توده های عضلانی و افزایش سیستم ایمنی، اغلب ورزشکاران را با خود همراه ساخته است.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه خرید پروتئین بار، ترکیبات، فواید و عوارض مصرف این ماده غذایی بیشتر آشنا شوید.

پروتئین بار چیست؟

حال به طور دقیق به بررسی پاسخ این سوال که پروتئین بار چیست؟ می پردازیم. پروتئین بار یا شکلات پروتئینی یک محصول غنی از ویتامین ها و انواع آمینو اسید است که مصرف آن نیاز بدن را به خوبی تامین می کند. در تولید پروتئین بار از انواع شیرین کننده های طبیعی و مصنوعی استفاده شده که با انواع غلات و مغزیجات مخلوط شده است.

شکلات های پروتئینی کم کالری یا بدون کالری که با مواد طبیعی شیرین شده اند، برای افراد دیابتی و کودکان مناسب ترند. افرادی که فرصت کافی برای مصرف انواع مواد غذایی، ویتامین ها و پروتئین ها ندارند، با خوردن پروتئین بار به صورت روزانه نیاز بدن خود را به خوبی تامین خواهند کرد. طعم و طرح های متنوع این شکلات در کنار خواص بیشماری که دارد، عامل محبوبیت این محصول شده است.

فواید استفاده از پروتئین بار ها

فواید استفاده از پروتئین بار ها

اگر می خواهید بدانید که پروتئین بار چیست؟ بهتر است با خواص این ماده غذایی و مزایای مصرف آن نیز آشنا شوید.

  • یک غذای کامل و مغذی: مواد اولیه به کار رفته در تولید پروتئین بار، این ماده غذایی را از ویتامین های گروه B و E، منیزیم؛ آهن، کلسیم و فسفر غنی ساخته است. اگر در طول روز احساس خستگی و بی حالی دارید این شکلات ها را به عنوان میان وعده یا عصرانه میل کرده و انرژی از دست رفته خود را به دست آورید
  • یک مکمل عالی برای ورزشکاران: پروتئین بار به دلیل داشتن حجم زیادی از پروتئین و کربوهیدرات ها، در عضله سازی، ترمیم عضلات و رساندن گلیکوژن و تامین انرژی مورد نیاز ماهیچه ها به یاری ورزشکاران می آیند.
  • مناسب برای کاهش وزن: پروتئین بار با داشتن فیبر فراوان، مهار اشتها و تامین پروتئین وی که برای کاهش وزن لازم می باشد، برای رژیم لاغری مناسب است.
  • جایگزینی مناسب برای صبحانه: شکلات پروتئین با داشتن مواد مغذی، فیبر، ویتامین ها، پروتئین و مواد معدنی فراوان یک جایگزین مناسب برای وعده های غذایی به ویژه صبحانه می باشد.
مشاهده  نحوه مصرف پروتئین وی+مشاوره خرید

عوارض استفاده از پروتئین بار ها

مانند اغلب مکمل ها و مواد غذایی، مصرف بیش از اندازه پروتئین بارها نیز ممکن است سلامتی مصرف کننده را به خطر بیندازد. این محصول تنوع زیادی دارد. برخی از پروتئین بارها از قند مصنوعی و چربی بالایی برخوردار هستند. مصرف بیش از اندازه چنین شکلات هایی برای افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای عوارض زیادی را به همراه دارد.  رسیدن پروتئین زیاد به بدن انسان، او را در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سرطان قرار خواهد داد. این موارد از عوارض پروتئین بار محسوب می شوند.

پروتئین بار را از کجا تهیه کنیم؟

پیدا کردن پروتئین بارها کار چندان دشواری نیست. در اغلب فروشگاه های مواد غذایی، لوازم ورزشی، داروخانه ها و فروشگاه های اینترنتی انواع این شکلات ها با قیمت های متنوع و برندهای ایرانی و غیر ایرانی عرضه شده و به فروش می رسند. قیمت پروتین بار و  قیمت پروتئین وی به عوامل مختلفی از جمله ترکیبات محصول، اندازه، برند، نحوه بسته بندی و محل توزیع آنها بستگی دارد.

مشاهده  کراتین مونوهیدرات چیست؟|نحوه مصرف

مصرف پروتئین بارها برای چه افرادی مناسب است؟

با وجود آنکه پروتئین بارها به عنوان مکمل های غذایی شناخته شده و به نظر می رسد که برای ورزشکاران مناسب باشند، مصرف این ماده غذایی هیچ محدودیتی ندارد. همه افراد در همه سنین می توانند از انواع پروتئین بارها استفاده کنند. این شکلات ها برای کودکانی که کم اشتها بوده و وزن پایینی دارند، برای دانش آموزان، کارمندان، افراد دیابتی، کهنسالان، ورزشکاران و … یک غذای مناسب و ایده آل محسوب می شوند.

ترکیبات موجود در پروتئین بار

در ادامه پاسخ به این سوال که پروتئین بار چیست؟ بد نیست به بررسی ترکیبات موجود در این ماده غذایی غنی بپردازیم. شکلات های پروتئینی بر اساس نوع برند و سایز حاوی 10 الی 20 گرم پروتئین، 5 الی 10 گرم چربی، 5 الی 10 گرم فیبر، 25 الی 35 گرم کربوهیدرات، کلسیم، آهن، ویتامین B و E، پتاسیم، کلسیم و دیگر ریز مغذی ها است.

خواص پروتئین بار به دلیل ترکیبات کاملی است که در تهیه آن استفاده شده است. ترکیبات این محصول را عسل، خرما، مغزیجات، غلات جو و کینوا، میوه‌های خشک و … تشکیل داده اند. پروتئین این شکلات ها از پروتئین وی (whey)، شیر خشک یا پودر ماست، کازئین، سویا یا تخم مرغ تامین شده است.

آیا پروتئین بار چاق کننده است؟

زمانی که کالری وارد شده به بدن انسان بیش از میران کالری مصرفی شود افزایش وزن اتفاق می افتد. هر گرم پروتئین 4 کیلو کالری انرژی تولید می کند. بر همین اساس پروتئین بارها و شکلات های پروتئینی می توانند سبب افزایش وزن و چاقی شوند. البته با انتخاب محصول مناسب و توجه به مواد تشکیل دهنده آن می توان از این شکلات ها برای لاغری و کاهش وزن نیز کمک گرفت.

بهترین زمان مصرف پروتئین بار

بهترین زمان مصرف پروتئین بارها برای ورزشکاران، قبل و بعد از تمرینات ورزشی است. افراد عادی و کودکان می توانند این ماده غذایی را برای میان وعده، عصرانه یا به جای صبحانه مصرف کنند. افرادی که قصد کاهش وزن دارند بهتر است این پروتئین های بارها را پیش از غذا میل کنند تا از اشتهای آنها کاسته شود.

مشاهده  یا گینر یا پروتئین وی؟ کدام را مصرف کنیم؟

نکات هنگام مصرف پروتئین بار

حال که پی بردید پروتئین بار چیست بهتر است پیش از انتخاب شکلات ایده آل خود به محتویات آن توجه بیشتری داشته باشید. شکلات هایی که از خرما، عسل و دیگر شیرین کننده های طبیعی تشکیل شده اند، مناسب ترند. اگر قصد دارید از این محصولات برای چاق یا لاغر شدن خود کمک بگیرید به میزان کالری آنها توجه کنید. با وجود ارزش غذایی بالایی که این شکلات ها دارند، مصرف بی رویه آنها ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی بر آن داشتیم که پاسخ این سوال را که پروتئین بار چیست؟ به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم. این محصول غنی با داشتن حجم کم، مقادیر زیادی کالری، پروتئین و دیگر مواد مغذی را به بدن منتقل می کند. کارمندان و دیگر افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، ورزشکاران، دانش آموزان و … جزو خریداران این شکلات های پروتئینی هستند. برای خرید پروتئین بدنسازی و دیگر مکمل های ورزشی ساپ اسپورت یکی از بهترین و معتبرترین گزینه های انتخابی شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!